Dýchací technika 4-7-8 je výbornou metodou na snížení úzkosti a nervozity

Dr. Weil tvrdí, že dýchací technika 4-7-8 je jedinou nejlepší metodou proti úzkosti, kterou kdy vyzkoušel. Je to jednoduchá metoda, která má účinně zastavit vnitřní neklid a nervozitu, protože téměř okamžitě vytváří vnitřní klid a zklidňuje zánětlivou reakci těla na stresové hormony.

Moderní životní styl je velmi hektický a vede ke zvýšenému krevnímu tlaku, mělkému dýchání, zvýšeným stresovým hormonům a záchvatům paniky a úzkosti. Tato populární technika vyvinutá indickým jogínem však rychle uvolňuje mysl a léčí všechny tyto příznaky.

Zde je návod, jak dýchání provádět

  • Pohodlně se posaďte a umístěte špičku jazyka na hřeben dásní, těsně pod přední zuby

  • Pomalu se nadchněte a počítejte přitom do čtyřech

  • Zadržte dech a napočítejte do 7

  • Vydechněte a počítejte do 8 (výdech by měl trvat po dobu, než napočítáte do 8)

  • Celý cyklus dýchání zopakujte celkem 4x

Dr. Andrew Weil tvrdí, že tato metoda poskytuje okamžité účinky, ale její skutečná síla přichází s pravidelným každodenním tréninkem dýchání, a to alespoň dvakrát denně, po dobu 8 týdnů. Po určité době budete dýchat úplně jinak, než doposud, aniž byste si toho byli vědomi. Zvětší se vám i kapacita plic. Ze začátku se vám může točit hlava.

Až si na tento typ dýchání zvyknete, můžete postupně prodlužovat i zadržení dechu. Jako další typ dechového cvičení můžete střídat nádech a výdech jednou nosní dírkou (druhou si ucpete) pak nosní dírky vyměníte.

Zdravotní bonusy dechového cvičení

  • Lepší soustředění

  • Emocionální rovnováha

  • Zklidnění

  • Odbourávání stresu

  • Lepší spánek

  • Zvětšení kapacity plic

  • Prospívá srdci

  • Posiluje imunitu

  • Lepší držení těla – způsob dýchání souvisí s postojem těla

  • Při dýchání počítejte – aktivujete obě poloviny mozku

Obrázky: pixabay