Máte problém s ranním vstáváním? Máme pro vás 5 tipů, jak ho zvládat

Je to pár dní, co začala školy, někteří na první školní den možná ještě čekají, a někteří už dávno chodí do práce. Patříte mezi ty, kteří nejsou zvyklí vstávat brzy ráno? Nevíte, jak se donutit ráno vstávat? Zkuste některý z tipů níže.

1. Choďte spát brzy

Nemusíte jít spát hned, jak se setmí. Stačí, když si vypočítáte, kdy musíte jít spát tak, abyste celkově spali alespoň 8 hodin. To znamená, že když musíte vstávat v pět, půjdete spát nejpozději v devět. Nejdříve vám možná bude dělat problémy usnout, ale tělo si na to brzy zvykne.

2. Nevynechávejte snídani

Pokud ráno vstanete a jste celí nesví, neodpočatí, dodejte tělu energii jinak – snídaní. Pořádná snídaně tělo probudí, dodá mu energii. Možná někomu stačí káva, ale uvidíte, že když zaplníte žaludek čerstvým ovocem a müsli, bude vám ještě lépe.

3. Cvičte

Cvičení před spaním vás vyčerpá a vy tak usnete brzy. Naopak ranní cvičení vás dokáže probudit a naplnit energií. Ale pozor, jde o cvičení lehké, žádné vzpírání ani vytrvalostní běh!

4. Relax před spaním

Kromě cvičení, díky kterému můžete snadněji usnout, je tu ještě relaxace. Správná relaxace vám uvolní tělo, vyžene splašené myšlenky z hlavy. Vás tak nebude nic zatěžovat a bude se vám usínat a spát mnohem lépe.

5. Připravte se na ranní vstávání

Pokud vás teprve čeká ranní vstávání, ušetřete tělo šoku. Denně si nastavujte budík o několik minut dříve. Už za pár dní si zvyknete vstávat v sedm ráno a ne v deset dopoledne. Samozřejmostí je dřívější usínání!

Obrázek: pixabay