Přirozené čističe cév, které chrání srdce před infarktem. Zařaďte na svůj jídelníček tyto potraviny

Fotografie: Freepik

Nezdravý životní styl v čele se špatnými stravovacími návyky může způsobit větší riziko srdečních onemocnění. Změňte proto svůj jídelníček, říká lékařka Jillian Kubala.

Srdeční problémy jsou jednou z nejčastějších příčin úmrtí po celém světě. Hlavním rizikovým faktorem je ateroskleróza, při které se zužují cévy, a krev se tak jimi stále obtížněji protlačuje, což zhoršuje průtok krve celým tělem. Srdce pak pracuje stále vyšší rychlostí, aby dodalo jednotlivým orgánům tolik krve, kolik je potřeba. Kromě stravy však může k infarktu přispět i nedostatek pohybu. Několik drobných změn ve vašem jídelníčku ale může toto riziko výrazně snížit. Podívejte se na tyto potraviny, které vedou k dlouhověkosti.

Šťavnatý losos

Losos je považován za jednu z nejzdravějších potravin, které podporují správnou funkci lidského srdce. Důvodem je především to, že obsahuje mnoho mastných kyselin, jež pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, triglyceridů a zánětů. Doporučuje se však také konzumovat tuňáky, sledě a makrely. Pokud máte možnost, vyhýbejte se rybám z farem.

Fotografie: Unsplash

Pomerančový džus

Šťáva vymačkaná z pomerančů je bohatá na antioxidanty, které posilují cévy, a dokáže také snižovat krevní tlak. Dvě sklenice denně také například stačí k tomu, aby tělo dostalo doporučenou hodnotu vitamínu C a mnoho dalších důležitých vitamínů a minerálů.

Káva

Mnohé to možná překvapí, ale podle posledních výzkumů mohou 2 až 4 šálky kávy denně snížit riziko infarktu až o 20 procent. Je však důležité si uvědomit, že nadbytek kofeinu má negativní účinky na váš žaludek a další zdravotní funkce.

Ořechy

Ořechy jsou již dlouho známé svým vysokým obsahem zdravých tuků. Patří mezi ně omega-3 mastné kyseliny a mononenasycené mastné kyseliny. Nejenže tak příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu, ale mohou mít také pozitivní vliv na vaše klouby a paměť. Vlašské ořechy a mandle jsou obzvláště bohaté na zdravé tuky, přičemž stačí konzumovat jednu hrstku denně.

Fotografie: Freepik

Kurkuma

Kurkuma obsahuje bohaté množství kurkuminu, který disponuje mnoha pozitivními vlastnostmi. Toto koření tak pomáhá předcházet nadměrnému hromadění tuku a snižuje riziko případného zánětu tkáně. Mimo to je také chutným doplňkem mnoha pokrmů a čajů, kterým dodává lahodnou chuť. Neměli byste tak mít s její konzumací opravdu žádný problém.

Zelený čaj

Zelený čaj je velmi dobře známý pro své povzbuzující a uklidňující vlastnosti. Obsahuje totiž vysoké množství antioxidantů, snižuje vstřebávání cholesterolu a podporuje metabolismus. K zajištění maximálního prospěchu stačí 1–2 šálky denně.

Skořice

Skořice je nejen chutným doplňkem čaje nebo koláčů, ale také účinným nástrojem v boji proti vysoké hladině cholesterolu. I jedna čajová lžička denně může mít opravdu znatelný účinek.

Fotografie: Pexels

Avokádo

Tuky obsažené v avokádu udržují rovnováhu mezi dobrým a špatným cholesterolem, což je nezbytné pro zdravých vašich tepen. Kromě mexické kuchyně je tato zelenina ideálním doplňkem do salátů, na chleba nebo ji můžete konzumovat samotnou s trochou pepře a soli.

Brokolice

Tato zelená zelenina je velmi bohatá na vitamín K a zabraňuje usazování vápníku v tepnách. Příznivě působí také na krevní tlak a hladinu cholesterolu. Lze ji jíst především jako součást většího jídla.

Zdroj: Healthline