Kde studovat personalistiku?

Celý život se vzděláváme, protože přichází nové a nové příležitosti, ať se jedná o obor, který jsme vystudovali, nebo přijde výzva vyzkoušet něco nového. Jak se chopit příležitosti? Stačí si udělat rekvalifikační kurzy. Proč je dnes atraktivní personalistika?

Personalistika rekvalifikační kurzy – proč je studovat?

Trh práce se stále vyvíjí, vznikají nové profese i pozice. Když jsme byli mladí, neměli jsme na výběr z mnoha oborů, které dnes tzv. nesou peníze. Navíc mnohá zaměstnání dnes postupně zanikají. Vzniká tak sorta lidí, kteří se ocitají bez práce. A co dál? Jít k pokladně, kde relativně dobře platí, ale přece jen si člověk řekne, že má intelekt na něco sofistikovanějšího? Pokud se někdo ocitne na úřadu práce, má skvělou příležitost využít volný čas k absolvování rekvalifikačního kurzu. Jaké obory jsou trendy? Například dnešní generace lidí v produktivním věku, kteří se mohou přeorientovat na jinou profesi (věk kolem čtyřiceti) vyrůstala v době, kdy bylo zajímavé jít na ekonomickou školu. Jenže na druhé straně byl pak přetlak na trhu v tomto oboru a absolventi se začali živit něčím jiným. Mnoho studentů také na ekonomii ani nešlo, protože „tam byl každý“. Dnes? Není stále dost expertů na ekonomii, účetnictví, mzdy nebo personalistiku. Jde tak o ideální příležitost, jak se chopit šance.

Co dělá personalista?

Rekvalifikační kurzy na personalistu patří mezi jedny z nejoblíbenějších. Zvládnou je i dosavadní laici, kteří se chtějí učit o ekonomickém a personálním běhu ve firmách. O personalisty je v současné době velký zájem, jde tak i poměrně dobře placenou pracovní pozici. Přitom mnozí lidé personální oddělení ve firmách podceňují. Mají pocit, že je zbytečné mít úsek na něco, co by mohla zvládnout například sekretářka. Jenže taková zástupná činnost je trochu „nastavovaná kaše“. Sekretářka samozřejmě může umět vybrat e-maily zájemců o pracovní pozici, připraví smlouvu novému zaměstnanci, ale v takovém kontaktu chybí lidský faktor, protože asistentka má dost své práce. Zaměstnavatelé si dnes stěžují na nekvalitní lidi, spousta z nich by se u nich ve firmě ani neohřála, kdyby si uchazeči někdo náležitě sedl a zjistil si o něm více. Personalisté jsou vlastně médiem, spojovatelem mezi vaší firmou, tedy i vámi a vaším potenciálním či stálým zaměstnancem. A ten je pro společnost přece klíčový.

Personalistika – náplň práce

Jestli má někdo větší firmu, samozřejmě nemá čas bavit se pokaždé s někým, kdo se ozve. A co si budeme povídat, někdy ani ta chuť není. Podnikatel nemá ani prostor řešit, zda si konkrétní člověk zaslouží odměnu, jestli má nárok na zvednutí platu, neřeší, jak se vyřídí jeho nemocenská. Na takové práce musí mít dotyčný majitel spolehlivého člověka, který vše zařídí tak, aby byl spokojený on i zaměstnanec. Protože i vstřícná kultura přispívá k dobrému chodu firmy. Personalista nebo i účetní má v malíčku průběh pracovního poměru každého zaměstnance od začátku do konce trvání pracovně-právního vztahu. Například sestaví přehlednou a pro obě strany spravedlivou pracovní smlouvu, rovněž dohlédne na vyplácení mezd, zajistí různé změny ve výměrech (dovolená, nemocenská, změny pracovního poměru nebo celkově mzdového výměru), také ohlídá podpisy smluv po zkušební době či po uplynutí doby určité. Personalista může zpracovávat faktury, je i jistým důvěrníkem zaměstnanců. Poradí například s finančními oblastmi (např. důchodové pojištění, zajištění různých výhod, slev, vystaví mu přehled zdanitelných příjmů). Stejně tak personalista dohlédne na pečlivé ukončení pracovního poměru, zajistí dodání dokladů potřebných pro další zaměstnání, úřad práce atd.

Personalistika – výhody práce

Jak vidíte, personalistou nemůže být někdo, kdo svému oboru nerozumí, proto je nutné, aby se prokázal vzděláním. V takovém případě ovšem nejde o nic nedosažitelného. Pokud máte chuť do práce, zajímají vás mezilidské vztahy, zdroje, čísla, statistiky, baví vás formování chodu firmy, pak jsou kurzy personalistiky právě pro vás. Personalista je někdo, kdo má pod palcem sebou řadu smluv. Musí jednat se zaměstnanci o různých věcech, i těch méně příjemných, takže se cení i jistá lidskost. Tuto práci nemůže někdo vykonávat vedle své práce, což je i ona zmíněná asistentka. Bohužel ve spoustě firem tomu tak je a dle toho vypadá i ne úplně pozitivní kultura ve společnosti. Personalista je někdo, kdo může mít rovněž na zodpovědnost i za včasné dodávání podkladů různým úřadům (např. dokumentaci o nástupu a odchodu zaměstnanců). Svému zaměstnavateli ušetří práci a hlavně čas, který může majitel investovat do rozvoje podniku. Dnes je výhodou, že spousta profesí se dá dělat i částečně na homeoffice. Pokud personalista nemusí jednat s majitelem, zaměstnanci, uchazeči o práci, má flexibilní pracovní dobu dle toho, jak si naplánuje schůzky. A i to se počítá. Dobře placená práce, ve které nemusíte být od rána do večera.

Personalistika rekvalifikační kurzy – kde je studovat?

Pro nastartování nové kariéry musíte něco udělat, naštěstí to ovšem neznamená vrátit se do školy a třeba pět let dálkově při zaměstnání a s rodinou na krku studovat vysokou. Výhodou personalistiky a příbuzných oborů je skutečnost, že jde o žádané profese, tudíž se stačí ponořit do problematiky v praxi, což není studium na několik let. Personalistika – rekvalifikační kurzy jsou tak skvělou příležitostí. Podívejte se na nabídku Orange Academy, kde naleznete mnoho možností se vzdělat. Konkrétně v oblasti personalistiky získáte přístup do nejmodernějšího e-learningu, kde si můžete procvičovat rozšiřující příklady, ověřit si své znalosti formou různých testů nebo komunikovat s lektory. Jde o formu výuky, která se časově přizpůsobí vám. Získáte pak osvědčení na základě autorizované zkoušky dle hodnotícího standartu národní soustavy kvalifikací pro profesi Personalista 62-007-N. Toto oficiální osvědčení o rekvalifikaci s akreditačním číslem vydaným MŠMT ČR s celostátní platností pak výrazně zvýší šanci na uplatnění se na pracovním trhu.