Virtuální autismus postihuje řadu dětí ve věku 2-3 roky

V dnešní době jsou moderní technologie všudypřítomné, a to nejen pro dospělé. A mohou způsobovat virtuální autismus, což je téma, o kterém se moc často nemluví. Často se stává, že se děti dívají na televizi mnoho hodin denně a dokonce i ve věku dvou let hrají na smartphonu nebo tabletu hry. Jenže právě tyto aktivity, ke kterým jim rodiče dávají nevědomky přístup, pro ně může být velmi nebezpečné. V posledních letech se totiž objevilo mnoho případů virtuálního autismu.

Podle studie Střediska pro děti s autismem je příčina až u 90 procent dětí ve věku 2 až 3 roky způsobena nadměrným sledováním televize a užíváním nadměrného množství dalších forem virtuální reality. Ve většina případů by sledování televize po dobu 5 hodin denně nemělo být škodlivé, ale pro velmi malé děti (ve věku 0-2 roky) to nebezpečné být může. Z toho důvodu Americká akademie pediatrie již v roce 2008 doporučila:

  • děti ve věku 0-2 roky by žádným technologiím neměly být vystaveny,
  • děti ve věku 3-6 let by měly mít povolenou max. 1 hodinu denně,
  • děti ve věku 6-12 let by měly mít povoleny max. 2 hodiny denně.

Riziko číhá i na zdravé děti

Možná si říkáte, že máte zdravé dítě a nemusíte to příliš hlídat. Velká chyba. V případě velmi malých dětí může při sledování televize po dobu delší než 5 hodin denně také dojít k poškození.

Mnoho z nich se potýká se zpožděním v rozvoji psychomotorických a jazykových dovedností, ale dojít může i k poruchám chování, včetně hyperaktivity a poruch pozornosti.

Příznaky jsou totožné

Lékaři tomuto poškození říkají autismus, protože má stejné příznaky. U postižených dětí nedokáží přitom určit, zda je jedná o běžnou formu nebo virtuální autismus, protože mají stejné příznaky. Rozdílem je, že běžná varianta nemoci je neurologická a nelze ji zvrátit.

Virtuální lze snadno vyléčit pomocí správné stimulace a rozvoje správných nervových oblastí. Projevuje se nedostatkem sociální vazby, nedostatkem očního kontaktu, nedostatečnými jazykovými dovednostmi, nezájem o komunitní hry, hraní rolí a hraní obecně.

Fotografie: Pixabay, Freepik