Cviky, které vám pomohou se zbavit bolestí kloubů a lze je dělat z pohodlí domova

Bolesti pohybového aparátu jsou poměrně časté. Také vás trápí bolest kloubů, nohou, kyčlí nebo kloubů? Pomoci může cvičení. Právě to je dnes mnohem účinnější, než různé léky. U nich je problémem nejenom to, že jsou plné chemie a tak jimi škodíte svému zdraví. Zapomínat byste neměli také na to, že danými léky řešíte jen bolest jako takovou a nikoliv její příčinu. Proto je lepší a efektivnější začít cvičit. Jaké cviky jsou ty pravé?

Velbloudí chůze

Jedná se o unikátní cvik, který můžete provádět kdykoliv a kdekoliv Je založený na unikátním pohybu, kdy se snažíte co nejvíce propínat nohy. Když jste na špičce, zvedejte patu co možná nejvýše. Na první pohled vypadá tento druh chůze komicky, ale je nesmírně efektivní, pokud jde o eliminaci bolesti. Opakovat doporučujeme každý den minimálně 15 minut.

Šlapání na míček

Důležité je vykonávat tento cvik výhradně jenom bez bot. Samotný název už přesně říká, o co konkrétně půjde. Vezměte si pěnový míček, položte ho na zem a pozvolna na něho šlapejte. Když je zmáčknutý, pomalu hýbejte chodidlem, aby po něm míček jezdil. Jde o metodu cvičení a zároveň také celkem efektivní masáže.

Zvedání paty

Jedná se o velmi podobný cvik, jako je velbloudí chůze. Zde však stojíte, zapřeni rukama například o židli, nebo o stůl. Cílem je ponechat špičku na podložce a poté zvedat patu co nejvíce to půjde. Takto opakujte desetkrát a poté vyměňte nohy. Ideální je, když se tento cvik bude provádět zhruba třikrát denně.

Zvedání věcí

Velmi zajímavý cvik, který může na první pohled působit jako procvičování motoriky chodidel, ale ve skutečnosti jde o zajímavé cvičení. Jak na to? Stačí vzít pár kapesníků, které poházíte po zemi. Potom se je snažte zvednout. Nikoliv rukou, ale nohou. Snažte se nabrat danu kapesník mezi prsty. Pokud zvládáte, můžete zkusit i nějaké těžší, pevnější věci. Třeba i malou skleněnou kuličku.

Posilování

Vhodné je opatřit si pružný pás, jehož jednu stranu omotáte kolem nohy a stranu druhou připevníte třeba ke skříni, nebo k topení. Potom už jenom posilujete nohu tak, že nohou napínáte a povolujete daný pružný pás. Tento cvik vede primárně k posílení vašich svalů, což se však pozitivně podepisuje také na tom, že vás nohy mohou velmi brzy přestat bolet.