Paní Renata přišla o spoustu peněz. Nepřečetla si podmínky pojištění před zaplacením dovolené

Fotografie: MarcelX42 / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Zrušit dovolenou a dostat peníze zpět nemusí být samozřejmost. Příběh paní Renaty ukazuje, proč je důležité dobře číst podmínky pojištění.

Plánovaná dovolená měla být pro paní Renatu a její dceru vysněným odpočinkem i nadějí na zlepšení zdravotního stavu. Místo slunce a moře ale přišlo zklamání, jak popisuje web TN. Zájezd totiž musela zrušit, načež přišla o většinu peněz, přestože si sjednala pojištění storna. Jak se ukázalo později, společnost ve skutečnosti vůbec nepokrývala situace, které v jejím případě nastaly.

Nedostala zpět skoro žádné peníze

Paní Renata plánovala v květnu cestu k moři se svou nemocnou dcerou. „Cestu nám doporučili lékaři. Její zdravotní stav byl hraniční a pobyt u moře jí měl pomoci natolik, aby nemusela absolvovat operaci,“ popsala. Aby měla jistotu, sjednala si přes Invii pojištění storna u pojišťovny AXA. „Schválně jsem si zařizovala 100% pojištění kvůli složité situaci doma. Pracovníci cestovní agentury tvrdili, že pokrývá jakékoliv možné problémy,“ dodala.

Těsně před odletem poté přišly velké komplikace. Ve Španělsku se prudce ochladilo, padaly kroupy a místy dokonce sněžilo. Do toho paní Renata kvůli rodinným sporům neměla několik dní přístup ke svým osobním věcem. Rozhodla se tedy zájezd zrušit. „V tomto počasí cesta do Španělska neměla smysl. Takový pobyt by dceři ještě uškodil. Nemluvě o tom, že mi byl protiprávně zamezen přístup k mým věcem,“ vysvětlila pro web TN.

Úřady prohlásily 77letou seniorku za mrtvou. Šlo o administrativní chybu, která ji zahltila papírováním

Výsledek ji nicméně zaskočil. Byly jí vráceny čtyři tisíce eur, zbylá necelá tisícovka eur ale ne. Pojišťovna se k tomu vyjádřila jasně. „Pojištění v daném rozsahu neobsahuje plnění v případě špatného počasí. Klientka uvádí jako důvod storna špatné počasí a zamezení přístupu ke věcem. Ani jedna z těchto událostí není pojištěna,“ uvedl mluvčí společnosti Jechort. Ani cestovní agentura Invia nesouhlasí s tvrzením, že by Renatu uvedla v omyl.

Smlouva
Fotografie: Pexels

Jak se také ukázalo později, paní Renata si vybrala nesprávné pojištění, protože nešlo o prémiový produkt pokrývající skutečně všechny případy storna. Důležité je v tomto případě upozornit na to, že je třeba pečlivě přečíst všechny podmínky sjednaného pojištění. Dá se říci, že jde o obecně platnou radu, ne pouze o případy storna zájezdu.

Toto pojištění storna obvykle platí opravdu pouze pro závažné důvody, jako je úmrtí v rodině, rozvod partnerů, onemocnění či hospitalizace, které znemožňují osobám vycestovat (zde je ale nutné lékařské potvrzení), případně škody na majetku vyšší než určitá částka (třeba vlivem živelné pohromy). Existuje tedy řada případů, kdy se takové připojištění vyplatí, ale podmínky mohou být poměrně přísné. Typická je také spoluúčast, jež bývá ve výši 20 % storno poplatku. Na webu Svět Kreativity jsme také psali, jakým následkům čelí agresivní řidič tramvaje z Prahy.

Zdroje: TN, IDnes

Veškerý volný čas trávila s prsty na klávesnici. Psaní článků se časem stalo jejím největším koníčkem. Neustále ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*