Nejoblíbenější obchodní řetězec v Česku masově zavírá jednu prodejnu za druhou

Fotografie: Petr1888 / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Oblíbený řetězec Penny zveřejnil seznam prodejen, které do konce roku projdou modernizací. Zákazníci se mohou těšit na lepší zážitek z nakupování.

Největší řetězec maloobchodních prodejen oznámil uzavírku několika prodejen. Jak uvádí Kupi, důvodem je jejich modernizace, která zákazníkům přinese zlepšení nákupního zážitku. U většiny prodejen se jedná o krátkodobé uzavírky, jež nebudou trvat déle než týden. Některé prodejny však prochází i rozsáhlou modernizací, s důrazem na energetickou úspornost budovy a také ekologickou udržitelnost.

Do konce roku zavře několik prodejen

Řetězec Penny už otevřel v České republice přes 400 prodejen, které postupně modernizuje. Každoročně se tak uzavírá asi desítka z nich. Ani letos tomu není jinak a do konce roku má projít modernizací ještě sedm obchodů. Většinou se jedná o krátké uzavírky, jež netrvají déle než týden. Jejich seznam s termíny uzavírek je zveřejněn na stránkách Penny.

V modernizované prodejně čekají na zákazníky nové regály, osvětlení a další úpravy, které zlepší celkový vzhled a funkčnost prodejny. Několik obchodů do roka však prochází mnohem zásadnější přestavbou trvající i měsíce. Nevyhovující prodejny tak projdou zásadními úpravami, které zahrnují i instalaci moderních technologií zlepšujících nákupní zážitek a šetřících také přírodu.

České zákazníky rozčílila plánovaná změna obchodů. Dle odborníků je cílem zvýšení prodejů

Modernizace šetří energii a podpoří udržitelnost

Výstavní ukázkou udržitelného přístupu, který společnost Penny razí, je například prodejna ve Skutči na Chrudimsku, jež patří k těm nejekologičtějším. Je to vůbec první celodřevěná prodejna tohoto typu v České republice a jsou v ní použity nejmodernější ekologické technologie, které šetří přírodu, ale také významně snižují náklady na provoz budovy. Další je pak prodejna v Českém Krumlově, v blízkosti historického centra. Ta byla navržena tak, aby se harmonicky začlenila do městského prostředí a respektovala historickou architekturu.

nákupní vozík
Fotografie: Freepik

Cílem je, aby měly prodejny vyšší energetickou účinnost a nižší ekologickou stopu. Na střechy se tak instaluje fotovoltaika, používají se certifikované a recyklovatelné materiály a rekultivuje se zeleň v okolí prodejen. Zajímavostí je, že u některých obchodů najdete rovněž včelí úly, které poskytují útočiště pro celkem dva miliony včel. Na SvětěKreativity jsme psali rovněž o uzavírání prodejen diskontního řetězce Pepco.

Veškerý volný čas trávila s prsty na klávesnici. Psaní článků se časem stalo jejím největším koníčkem. Neustále ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*