Naučte se jednoduchou techniku, díky které hravě uvolníte sedací nerv a zbavíte se tak intenzivní bolesti

Fotografie: Depositphotos

Vyzkoušejte tento jednoduchý trik a uvolněte zablokovaný sedací nerv, který může být zdrojem nepříjemné bolesti a křečí.

Bolesti zad patří obecně mezi ty méně příjemné a velice snadno člověku dokážou rozhodit celý den. Tyto bolesti však mohou být nejrůznějšího původu a také z různých příčin, takže bývá poměrně těžké napoprvé trefit správný vznik těchto potíží. Pokud se však vaše bolest hromadí ve spodní části zad směrem k hýždím, a dokonce až dolů k nohám, může se jednat o zablokovaný sedací nerv, říká lékař Daniel Bubnis.

Když se ozve nepříjemná bolest

Rozeznat zablokovaný sedací nerv od zbytku bolesti zad bývá poměrně jednoduché. Nachází se totiž až ve spodní částí směrem k hýždím, a proto je snad nemožné splést si jej s klasickou bolestí zad, krční páteře nebo zablokování nervů, které se nacházejí v okolí lopatek. Navíc se jedná o největší nerv v lidském těle, který vede přes celé stehna až dolů k chodidlům.

Fotografie: Pexels

To je také důvod, proč se bolest postupem času začne ozývat také v postižené noze a vytváří tak takřka nesnesitelné křeče podél celé nohy. Tato bolest bývá vskutku velmi nepříjemná a při nesprávném zakročení může trvat i několik dnů nebo dokonce i celé týdny. Málokdo však vydrží čekat tak dlouho a raději vyhledá odbornou fyzioterapeutickou nebo lékařskou pomoc.

Příčiny zablokování sedacího nervu

Příčin, které vedou k zablokování sedacího nervu, může být hned celá řada. Nejčastěji se však jedná například o důsledek pádu či jiného způsobu zranění této oblasti, dlouhodobou fyzickou nečinnost nebo nedostatek pohybu. Také to však může způsobit i nesprávné držení těla a špatná sedací pozice, kdy je tělo zkroucené nebo v nepřirozené poloze.

Fotografie: Unsplash

Méně častými příčinami jsou poté například důsledek nesprávného cvičení, při kterém se špatně ohýbá svalstvo i kloubní soustava a u žen se může jednat potíže způsobené druhem těhotenství, při kterém zvětšená děloha tlačí na tuto oblast a stlačuje tak nejen konkrétně sedací nerv, ale také okolní tkáně. V takovém případě je lepší kontaktovat lékaře, který vám pomůže přesně na základě příčiny, která potíže způsobuje.

Zmírněte bolest pomocí lehkého cvičení

Bolesti, které způsobuje zablokování sedacího nervu dokážou být vskutku nepříjemné, a proto je důležité, zbavit se jich zavčasu, a především účinně tak, aby se již bolesti nevracely a vše bylo opět v pořádku. K tomu vám dokáže pomoci právě lehké masážní cvičení, jehož primárním účelem je přirozená stimulace zablokovaného nervu, který se tak vrátí do své původní polohy.

Fotografie: Pexels

Nemusíte mít však strach z žádného složitého cviku nebo nadměrné námahy. Půjde jen o několik jednoduchých pohybů, které vám pomohou dosáhnout bezbolestného stavu. Navíc budete potřebovat pouze podložku a také tenisový míček, který je pro celé cvičení naprosto klíčový. Pokud vše máte, můžete se do toho pustit.

Fotografie: Freepik

Na zem nebo jiný tvrdý povrh rozprostřete podložku a lehněte si na ti tak, aby se vaše chodidla dotýkala země a kolena byla ohnutá. Poté si tenisový míček umístěte přímo pod bolavé místo a pomalými pohyby pánve jím kružte v oblasti vzniku bolesti.

Pokud narazíte přesně na to místo, které by se dalo nazvat epicentrem, setrvejte na něm míčkem alespoň 20 vteřin a poté se opět vraťte k pomalým pohybům. Opakujte podle potřeby zhruba jednou nebo dvakrát denně a uvidíte, že bolest se ztratí stejně rychle, jako se objevila.

Zdroj: Healthline