Žena zaplatila za občerstvení 160 000 Kč. Do kolonky spropitného zadala část svého telefonního čísla

Fotografie: Depositphotos

Mladá žena udělala chybu při placení kreditní kartou. Za obyčejný sendvič jí bylo z účtu strženo přes 160 000 Kč. Doufá, že peníze dostane zpátky.

Při placení kartou by měl být každý obezřetný. Je důležité zkontrolovat si částku za nákup. Stejně tak v případě, že posíláte peníze z účtu na účet. Jak uvádí server Měšec, můžete jen doufat, že vám příjemce peníze vrátí. Přesvědčila se o tom i žena z americké Georgie. Zašla si jen na svůj oblíbený sendvič. Když koncem týdne kontrolovala účty, nevěřila svým očím. Vyšel ji totiž dráž, než kdyby si na něj zaletěla do Paříže.

Při kontrole účtů zjistila, že jí chybí 160 000 Kč

Vera Connorová zavítala koncem října do své oblíbené pobočky řetězce s rychlým občerstvením Subway. Objednala si jako obvykle a celá objednávka stála 7,5 dolaru, tedy přibližně 180 Kč. Když pak koncem týdne kontrolovala své účty, zjistila, že jí bylo strženo přes 7 100 dolarů (asi 160 000 Kč). Nejprve zůstávala v klidu a doufala, že přes svoji banku tuto záležitost jednoduše vyřeší, jak informuje web Novinky.

Obávat se začala až ve chvíli, kdy jí banka poslala zamítnutí žádosti o vrácení platby. Několikrát se tak vydala na pobočku restaurace a snažila se s manažerem situaci vyřešit, ale marně. Zdálo se, že nepozornost ji přijde draho. Vera totiž při placení používala i věrnostní kartu, na kterou chtěla uplatnit slevu. Z tohoto důvodu zadávala do terminálu své telefonní číslo a nevšimla si, že se přepnula do kolonky „spropitné“. Tady tedy omylem napsala 6 posledních číslic svého telefonu.

Nevědoma si svého omylu, celou transakci potvrdila přiložením karty. „Myslela jsem, že tohle číslo mi připadá povědomé – bylo to posledních šest čísel mého telefonního čísla. Kdo by nechal takové spropitné?“ uvádí její vyjádření deník Today. Věci se začaly hýbat až ve chvíli, kdy došlo k medializaci případu a novináři začali bombardovat dotazy jak řetězec restaurací Subway, tak i její banku.

Případ se pohnul až po jeho medializaci

„Požádali jsme společnost Subway, aby klientovi vrátila peníze, a jsme rádi, že s tím souhlasili,“ oznámila 20. listopadu banka paní Connorové. Její více než měsíc trvající noční můra se tak chýlila ke konci. Vera uvedla, že si od té doby dává velký pozor při placení. Zároveň je stále trochu naštvaná na svou banku. Domnívá se, že tak vysoká částka ze jednu platbu v restauraci měla být bance už z principu podezřelá.

Nechal servírce dýško v přepočtu 660 000 Kč. Po 3 měsících chce peníze zpět, restaurace ho žaluje

Američané jsou zvyklí, že jejich banka jedná rychle a zpravidla v jejich prospěch, zatímco u nás by se zdlouhavému řešení situace nikdo moc nedivil. To však neznamená, že si s omylem připsanými penězi může příjemce dělat, co chce. Co se může stát v opačném případě jsme na Světě Kreativity nedávno psali. Ženě omylem přistálo na účtu přes 170 milionů korun. Situaci nijak neřešila a začala je vesele utrácet.

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*