14 let není zas tak dlouhá doba. Bohatě ale stačí na to, aby se během ní celý svět výrazně změnil. A spolu s touto změnou vyzdvihl mezi smetánku bandu odvážlivců, kteří se ani tváří v tvář krachu nebáli riskovat.
Těsně před krachem
Situace v roce 2009 byla kritická. Zábavní průmysl se potácel v problémech spojených s ekonomickou krizí. A ten herní na tom nebyl o moc líp. Éterem se šířily předpovědi, že hraní na počítačích a konzolích bude do pár let úplně nahrazeno mobilními zařízeními. Řada vizionářů v tom spatřila příležitost, mezi nimiž se našla i banda finských vývojářů.
Ti v roce 2009 měli hluboko do kapsy. Majiteli studia už se pomalu rosilo čelo, protože jim zbývaly peníze už jen na poslední hru. Pokud nechtěli skončit v propadlišti dějin, museli přijít se zajímavým nápadem. A jeden takový se naštěstí objevil.
Designér Jaakko Iisalo rád maloval zvířata. A tak navrhl, že by jeho koníčku mohli využít. Nejprve načrtl pár ptáků, dal jim však úplně jinou podobu, než mají ve skutečnosti. Vsadil na oblé tvary a výrazná, naštvaná obočí, čímž chtěl na první pohled zaujmout potenciální hráče.
Virální díky štěstí
Samotný koncept hry ale potřeboval ještě spoustu času k vyladění. V prvním prototypu čekali ptáci ve frontě a když na jednoho z nich hráč klepl, pták automaticky zaútočil na některou z barevných struktur. Následné testování ukázalo, že tudy cesta nevede. Většina testujících totiž neměla ponětí, co má vlastně dělat. Tvůrci proto potřebovali najít snadno rozpoznatelný a unikátní mechanismus. Nakonec zvolili prak, upravili barvy ptáků a přidali nepřátele, k nimž se musel hráč probít přes řadu překážek.
A pak přišel den vydání. V dnešní době platí, že pokud během prvního týdne nezaznamenáte dobrá čísla, můžete to zabalit. A podobně to vypadalo i v případě Angry Birds. Během prvních měsíců si hru stáhlo jen pár lidí, kteří na hru narazili úplnou náhodou. Hříčku utopenou pod návalem dalších aplikací ovšem nakonec zachránil Apple. Ten po třech měsících vytáhl Angry Birds na první stránku obchodu, kde dostala malý banner vedle jiných populárních aplikací.
Hry si rázem všimlo mnohem víc lidí. A díky skvělým číslům se s každým dalším dnem tlačila nahoru. Nakonec se stala natolik virální, že si ji do svých telefonů stáhly dvě miliardy uživatelů.
Ze hry filmem
Jak už u populárních projektů bývá zvykem, Angry Birds se dostali i na plátna kin. První film vyšel v roce 2016 a do jeho vzniku investovali tvůrci 73 milionů dolarů. Tento risk se jim ale vyplatil, protože dobře zpracované animace a pečlivě zvolení dabéři vynesli prvnímu filmu více než 350 milionů dolarů v tržbách.
Vzhledem k nesmírné popularitě této značky a povedenému filmovému debutu proto bylo jasné, že druhý díl dříve či později přijde. A stalo se tak o tři roky později, tedy srpnu 2019, kdy do kin dorazili Angry Birds 2. Po stránce tržeb méně úspěšný, nicméně stále ziskový. Náklady na svůj vznik splatil investorům více než dvojnásobně. A i díky tomu se už koncem příštího roku dočkáme dílu třetího.
Pokud se na tento film těšíte a jste jeho fanoušky, můžete si zkrátit čekání koupí originálních produktů s motivem této značky. Na eshopu Vecizfilmu.cz najdete kategorii věnovanou Angry Birds a v ní spoustu zajímavého zboží pro všechny věkové skupiny. Sáhnout můžete například po čepici Angry Birds jako vyšité do studených měsíců. Sada psacích potřeb Angry Birds přijde vhod do školy, zatímco osuška Angry Birds se zase bude vyjímat v koupelně nebo při hrátkách v bazénu. Pokud navíc nakoupíte zboží v hodnotě alespoň 999 Kč, budete mít dopravu zcela zdarma.
Napište komentář