S rostoucím využíváním sociálních sítí mezi dětmi a mladými lidmi je obtížnější ochrana před kyberšikanou. To mnohdy vede k depresivním stavům dnešní mladé generace.
S internetem přišly postupem času i sociální sítě, které se zpočátku tvářily nevinně. Jak však doba pokračovala, nenávistné zprávy se na internetu začaly rapidně hemžit. Přece jenom, je snadné si sednout za klávesnici nebo k mobilu a někomu nadávat. Člověka v tu chvíli nemusíte fyzicky konfrontovat, takže i když vážíte třeba 20 kilo i s postelí, ve světě internetu můžete být „hrdina“. Pro děti a mládež to může být obzvláště zranitelné, a proto některé školy přišly s efektivními metodami.
Učitelka udělala ve studentské komunitě pořádek
Švédská učitelka Maria Ohlin z Bergaskolan v Kungsängenu byla unavená z ofenzivního a nesmyslného jednání některých studentů. Právě ona tedy přišla s řešením, a tím bylo ukázat zprávy studentů jejich rodičům. Ti se společně shromáždili ve školní jídelně a Maria Ohlin jim nahlas četla příspěvky ze sociálních sítí a zprávy z herních komunit.
Zprávy, které byly daleko za hranou morálních norem
Když některé maminky slyšely vyjadřování svých dětí, neudržely slzy. Byly tam totiž takové věci, které se opravdu vymykaly kontrole. Šlo a výhradně klučičí komunitu a některé věci zřetelně nebyly myšleny zle. Vulgární jazyk je ovšem jedna věc, avšak vyhrožování a šikana od větší skupiny spolužáků je už zcela přes čáru. Našly se ale daleko horší případy, jež celou jídelnu přivedly k naprostému šoku. Děti, které se toho zúčastnily, k tomu samozřejmě neměly co říct, jelikož veškerou svou odvahu dokázaly ukázat jen prostřednictvím internetu. Přitom málokteří z viníků si uvědomují, že vycházet se dá takřka s každým.
Šikanovaná dívka s autismem, která má IQ vyšší než Einstein, nyní studuje magisterský titul ve věku 11 let
„Myslím, že žádný rodič není připraven na to, aby jejich 12leté dítě bylo v tomto případě vystaveno těmto hrozným slovům. Navíc takto frekventovaně, zas a znova, je to strašné,“ řekla učitelka Ohlin. Je zcela zřejmé, že její odvážný krok tyto děti i rodiče šokoval, ale zároveň také probudil. Učitelka na závěr nabádala k lepšímu dialogu doma. Je totiž nutné, aby se děti ve vývinu ptaly na různé věci, vedly rozhovory a snažily se o smysluplnou konverzaci. Neustálé opakování nadávek totiž není ku prospěchu nikomu. Takový člověk pak totiž vypadá na veřejnosti jako obyčejný hulvát.
Zdroj: Newly
Napište komentář