Začíná cenová válka řetězců: Tyto každodenní potraviny se budou zlevňovat až o 35 %

Fotografie: Billy McCrorie / Creative Commons / Attribution-Share Alike 2.0

I němečtí zákazníci se v posledních letech potýkají s výrazným růstem cen potravin. Teď se dočkají zlevnění. Lidl převzal iniciativu a snižuje ceny. 

V Německu odstartoval cenovou revoluci na trhu s potravinami řetězec Aldi, když už v dubnu začal snižovat ceny některých produktů. Nyní však přebírá iniciativu Lidl, který oznámil historicky největší vlnu zlevňování ve své historii. Na jeho kroky okamžitě reagují i další velcí hráči na trhu. Zatímco němečtí zákazníci se mohou těšit na nižší účty za nákup, české obchodní řetězce zůstávají zdrženlivé a o podobných opatřeních neuvažují.

Některé položky zlevní až o 35 %

Už začátkem dubna začal ceny některých potravin v Německu snižovat řetězec Aldi. Lidl však teď přichází s ještě větším zlevňováním. Minulý týden oznámil, že u pěti set svých produktů sníží trvale ceny. Změny se dotknou širokého spektra výrobků, včetně snídaňových cereálií, pečiva, olejů, cukru, mouky, másla, masa a rostlinných alternativ. U některých položek se jedná o snížení cen až o 35 %.

„Díky dlouhodobým férovým dohodám s dodavateli a vysokému nákupnímu množství můžeme zlevňovat,“ uvádí v tiskové zprávě řetězec Lidl, s tím, že se má jednat o největší současné snížení cen v historii společnosti. Na kroky Lidlu začaly rychle reagovat i další německé řetězce. Řetězec Aldi tak například podle deníku Bild uvedl, že v následujících týdnech najdou i u nich zákazníci stovky trvale zlevněných produktů. Konkrétnější informace však řetězec neposkytl.

Tyto české supermarkety prodávaly zákazníkům zdravotně závadné výrobky. Pokud je máte doma, vraťte je

Konkurenti jsou připraveni ceny rovněž snížit

Kaufland oznámil, že své ceny rovněž upraví podle kroků konkurence, aby zákazníkům nabídl obdobné ceny. Srovnatelné položky budou zlevňovat rovněž řetězec Edeka, Penny nebo Rewe. Jak uvedl deník Berliner Morgenpost, ceny potravin vzrostly v Německu od roku 2020 o více než 36 procent. I když se ceny sníží, němečtí zákazníci budou za potraviny platit stále výrazně více než před několika lety.

pár nakupuje
Fotografie: Freepik

Problémy s rostoucími cenami potravin zažívají i zákazníci v České republice. Tady se však větší zlevňování nechystá. „Společnost Lidl Česká republika nabízí produkty za nejnižší možné ceny na trhu dlouhodobě. V tuto chvíli proto podobnou akci neplánujeme,“ řekla pro Novinky mluvčí společnosti. V podobném duchu se vyjádřil rovněž řetězec Kaufland a Billa. Nejčastějším argumentem, proč se u nás ze strany řetězců snižování cen nedočkáme, je „specifičnost českého trhu“ a rozdílná konkurenční situace v jednotlivých zemích. Na SvětěKreativity jsme psali také o kuriózní loupeži v obchodě.

Zdroj: Novinky, Bild, BerlinerMorgenpost

 

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*