Zapálení bobkového listu v místnosti přináší relaxační účinky

Fotografie: Gaurav Dhwaj Khadka / Creative Commons / Attribution 2.0

Bobkový list používá většina lidí pouze v kuchyni k přípravě pokrmů. Místo vaření si ale s bobkovým listem vyzkoušejte jiné triky, které jsou dobré pro zdraví.

Pokud v domácnosti ještě využíváte celý bobkový list, pravděpodobně se velice často pohybujete v kuchyni. Jen málokdo má totiž mezi svým kořením i celý bobkový list. Většina lidí totiž používá již vyrobené směsi koření. V případě, že bobkový list naleznete i u sebe doma, vyzkoušejte si s ním tyto triky, radí lékařka Deborah Weatherspoon.

Kde se využívá bobkový list

Jestliže jste někdy zavítali do kuchyně maminky nebo babičky, určitě jste si všimli i bobkového listu. Ten se nejčastěji používá do kyselých jídel nebo do marinád. Dále ho ale lidé využívají při přípravě pikantních nebo masových jídel, při přípravě omáček nebo při nakládání zeleniny. Jedná se tedy o nepostradatelnou surovinu do kuchyně. Využít ho ale můžete i mnoha jinými způsoby.

Bobkový list vám pomůže relaxovat

I tento malý zelený lístek má v sobě dostatek esenciálních olejů, díky nimž se vám bude dobře relaxovat. Bobkový list má dokonce uklidňující a léčivé vlastnosti, pomáhá tišit bolest a jeho vlastnosti jsou protizánětlivé. U některých lidí dokonce umí snížit frekvenci epileptických záchvatů.

Jestliže tedy máte doma bobkový list, nebojte se ho používat k relaxaci pravidelně. Abyste sílu bobkového listu vyzkoušeli, stačí k tomu jednoduchý trik. Vezměte si bobkový list, zapalovač/sirky a misku, která je z nehořlavého materiálu. Chviličku po zapálení začne bobkový list doutnat a uvolňovat aroma, díky němuž můžete pohodlně relaxovat.

vysypaný bobkový list
Fotografie: Pixabay

Každý člověk by měl relaxovat

V dnešní době lidé neustále někam pospíchají, a tak je velmi potřeba, aby se naučili také relaxovat. U některých lidé je opravdu potřeba, aby se tuto činnost naučili, jelikož na ni naprosto zapomínají. Jakmile tedy doma zapálíte bobkový list, pusťte si třeba oblíbený seriál/film, pouze si lehněte a začtěte se do knihy nebo dělejte jinou aktivitu, která je vaší oblíbenou.

Zdroj: Healthline