Pravidelná konzumace vajec přináší zdravotní výhody pro lidský organismus. Pomůže také ke shození přebytečných kil

Fotografie: Depositphotos / Edit

Vejce jsou oblíbenou potravinou nejen díky své lahodné chuti, ale i zdravotním výhodám, které lidskému organismu přinášejí. Zařaďte je do své stravy pravidelně.

Ať už máte vejce raději natvrdo, naměkko, pošírovaná, smažená, míchaná, nebo dokonce v omeletě, jsou lahodnou a výživnou potravinou vhodnou téměř do každého pokrmu. Jejich lahodná chuť a obsah bílkovin však nejsou jejich jedinými přednostmi. Vejce mají spoustu výhod pro lidský organismus, potvrzuje lékař Kris Gunnars. Co se stane, když je do svého jídelníčku zařadíte pravidelně?

Připravte se na snížení tělesné hmotnosti

Je dobře známo, že snídaně s vysokým obsahem bílkovin je klíčem k efektivnímu hubnutí a redukci váhy. Konzumace vaječných snídaní, spojená s nízkokalorickou dietou, podporuje snížení tělesné hmotnosti. Kromě toho je důležité zdůraznit, že vejce vás zasytí na dlouhou dobu, takže nebudete mít vlčí hlad ani chutě na sladké a nezdravé potraviny.

Fotografie: Depositphotos

Posílíte imunitní systém

Věřte nebo ne, pravidelná konzumace vajec posílí váš imunitní systém, a tím vás ochrání před různými viry, infekcemi a nemocemi. Stejně tak snížíte riziko kardiovaskulárních onemocnění. Bylo prokázáno, že vejce snižují riziko rozvoje srdečních chorob a udržují vaše srdce zdravé díky množství antioxidantům, které obsahují.

Ochrana před depresí

Konzumace vajec má přirozený antidepresivní účinky. Nelze tvrdit, že vejce jsou lékem na depresi, to vůbec ne, ale před mírnými příznaky vás dokážou ochránit. Navíc jsou bohatá na vitamín D, jenž je skvělou zbraní v boji proti stavům deprese a úzkosti.

Fotografie: Depositphotos

Předejdete rozvoji anémie

Bylo prokázáno, že konzumace vajec pomáhá zvýšit hladinu folátu v těle. Folát je typ vitamínu B, jenž se podílí na tvorbě červených krvinek. Konzumací dostatečného množství vajec tedy svému organismu zaručíte pravidelný přísun folátu, který vám umožní generovat dostatek červených krvinek, a tím předejít anémii.

Fotografie: Depositphotos

Zdroj: National Library Of Medicine, Healthline