Dokonalé vegetariánské jídlo, které připravíte do několika minut: Zelné placky uchvátí i masožravce

Pokud máte v oblibě klasické bramboráky, jistě si zamilujete i tyto šťavnaté a zdravé zelné placky. Ostatně také obsahují bramboru. Připravíte tak chutný oběd anebo večeři pro celou vaší hladovou rodinu.

Potřebné ingredience na přípravu zelných placek

Než se pustíte do vaření, obstarejte si tyto suroviny:

  • ¼ ks bílého hlávkového zelí
  • 1 bramboru
  • 2 vejce
  • sůl dle chuti
  • mletý pepř dle chuti
  • slunečnicový olej na smažení

Jak postupovat při přípravě zelných placek?

Nejprve si jemně nasekejte nožem hlávkové zelí. Můžete ho však i najemno nastrouhat na struhadle.

Bramboru oloupejte, omyjte a nastrouhejte rovněž najemno do mísy k zelí.

Zeleninu pak promíchejte spolu s vejci, ochuťte dle preferencí solí, mletým pepřem a dobře promíchejte pomocí vařečky. Získáte tak homogenní zelné těsto na placky.

Smažení zelných placek a jejich servírování

K ruce si nyní vezměte pánev a nalijte do ní trochu slunečnicového oleje. Nechte jej rozpálit a smažte na něm část zelného těsta s bramborou.

Tvořte několik placek, které osmažíte dozlatova z obou stran. Před servírováním nechte placičky na papírových utěrkách, abyste odsáli přebytečný tuk.

Podávejte například s dipem ze zakysané smetany a lisovaného česneku. Hodit se bude pokrm ovšem i jako příloha k masitým steakům různých druhů. Přejeme vám dobrou chuť.

Tipy na závěr

Pokud se přeci jen neobejdete bez masa či uzeniny, můžete do těstíčka zakomponovat i na kostičky pokrájenou anebo nastrouhanou slaninu a klobásku. Chutná bude i varianta s libovou šunkou. Vegetariáni jistě ocení i směs hlávkového zelí, brambor a strouhané mrkve. Možné je do směsi přidat i trochu tvrdého strouhaného sýra (eidam, čedar, gouda). Vhodné jsou i bylinky dle obliby (majoránka, bazalka nebo pažitka). Ostatně je jen na vás, jak si své placky ze zelí a brambory dochutíte.