Manželka invalidního muže popsala, jak se musel doslova vyplazit z letadla, protože personál neměl čas mu nachystat invalidní vozík.
Cestování pro osoby na invalidním vozíku je složitější než pro ty zdravé. Na všem je potřeba se dopředu domluvit, aby se přepravce mohl připravit a domluvit tělesně postiženému asistenci. Kanadský pár si, vzhledem k tomu, že jeden z nich je na vozíku, dal velkou práci při plánování své dovolené. Stejně to nepomohlo a muž se ocitl v opravdu nedůstojné situaci.
Cestu pečlivě naplánovali, aby nenastaly komplikace
Celý příběh o lhostejnosti a neochotě pomoci popsala Deanna Hodgins na svém Facebooku. Její manžel Rodney se kvůli dětské mozkové obrně pohybuje na invalidním vozíku již od dětství. To však manželům nebrání, aby cestovali, a když se vše dopředu naplánuje, jde to bez problémů i s invalidním vozíkem. Tentokrát to však vůbec nedopadlo podle jejich představ.
Osm měsíců plánovali dovolenou v Las Vegas, aby vše klaplo na jedničku. Vybrali si aerolinky AirCanada a ujistili se, že konkrétní let má dostatečně širokou uličku na invalidní vozík. Nástup do letadla proběhl bez problémů. Komplikace nastaly, když letadlo přistálo v Las Vegas. „Můj manžel byl zaměstnanci AirCanada přinucen vystoupit z letadla samostatně, protože potřebovali rychle otočit letadlo a neměli žádné zaměstnance, kteří by mu pomohli“, řekla paní Hodgins.
Nikdo z 12 lidí na palubě nenabídl pomoc
Dále uvedla, že v letadle bylo osm pracovnic úklidu, dvě letušky, kapitán a spolukapitán. Všichni sledovali jak se její muž plazí po zemi z 12. řady k východu. Nikdo mu nepomohl. Paní Hodginsová se mu snažila nějak ulevit a pomáhala mu v jeho úsilí, přičemž si sama poranila záda. Nejhorší však pro ni bylo, že se musela dívat na svého skvělého manžela, který byl přinucen k něčemu tak nedůstojnému.
Podle CBC Rodney řekl: „Především to pro mě bylo bolestivé. Bolely mě nohy ještě další tři dny během dovolené.“ Trvalo věčnost, než se uličkou vyplazil ven. Někteří z personálu odvraceli zrak, jiní se na něj dívali s hanbou, ale pomoc mu nenabídl nikdo. Pár pochopitelně podal stížnost na AirCanada. Ti se dlouho neozývali a zdálo se, že situaci nechtějí řešit.
Invalida čekal na poslední autobus. Řidič však předvedl neomluvitelné chování, které pobouřilo cestující
Po medializaci nabídli manželům slevu na další let u jejich společnosti v hodnotě 40 000 Kč. Rodney řekl, že mu o žádné peníze nejde. Chce jen, aby aerolinky měly vždy připravený pomocný personál a nikdo jiný už si něčím podobným nemusel projít. Zdá se, že se nejedná o ojedinělý případ. Nedávno jsme na SvětěKreativity popsali podobný příběh, kdy žena potřebovala v letadle na toaletu. Také se k ní musela doplazit, protože jí nikdo nepomohl.
Napište komentář