Jak co nejefektivněji uvařit brambory? Inspirujte se následujícími tipy

Brambory do našich jídelníčků neodmyslitelně patří. Kromě toho, že jsou chutné, obsahují i mnoho vitamínů a minerálních látek. Lidé si z nich rádi vytvářejí hranolky, krokety, nebo je opékají na pánvi. Oblíbené jsou však i brambory vařené, které se v podstatě hodí k jakémukoliv masu. Víte, jak uvařit brambory co nejlépe? Zde je pár praktických rad.

Jaké chyby lidé při vaření brambor nejčastěji dělají?

Nabízíme vám výčet nejčastějších chyb, kvůli kterým mohou být brambory nedokonale uvařené:

  • Mnoho hospodyněk dělá chybu v tom, že po uvaření brambor na ně nalévá studenou vodu v domnění, že urychlí jejich chladnutí.
  • Při přípravě loupaných brambor pak častokrát dochází k tomu, že hlízy jsou nedokonale nakrájené a kusy příliš velké.
  • Loupané brambory mnoho kuchařek a kuchařů začíná vařit ve studené vodě.
  • Staré brambory někdo může vařit loupané, nikoliv ve slupce.

Jak vařit brambory správně?

Pokud budete vařit loupané brambory jako přílohu nebo na bramborovou kaši, vždy k nim přidávejte do hrnce horkou vodu. Než se totiž zahřeje ta studená, ztratí brambory všechny své živiny. Kromě toho budete mít přílohu rychleji hotovou. Doba varu se odhaduje na 20 minut na středním plamenu.

V případě, že chcete dělat z brambor pyré či kaši, osolte je až po uvaření a scezení. K zdokonalení chuti bramborové kaše můžete přidat do směsi mléko, restovanou cibulku a trochu másla. Potřebujete-li brambory zbavit škrobu, pak je nakrájejte na kousky, namočte do vody a nechte stát asi hodinu. Pustí tak všechen škrob. Na bramborové saláty pak vždy vařte brambory ve slupkách.

Fotografie: Pixabay

Jaké živiny brambory obsahují?

A na závěr pár zajímavých informací o složení chutných brambor. Zasyrova je v nich obsaženo asi 75 % vody, 20 % sacharidů a zhruba dvě procenta bílkovin. Kromě jiného doplníte jejich konzumací i vitamín B, C, K a E. Obsahují i draslík, a to až z šedesáti procent.