Konec levných nákupů v Polsku: Oblíbený maloobchodní řetězec čelí potenciálně devastačním problémům

Fotografie: Maksym Kozlenko / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Soud právě potvrdil, že polský maloobchodní řetězec Bideronka bude muset zaplatit obří pokutu za nekalé obchodní praktiky.

Astronomickou pokutu udělil polský Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů maloobchodnímu řetězci Biedronka. Ten má na polském trhu silné postavení a za levnými nákupy sem jezdí i Češi žijící v příhraničí. Vyšetřování potvrdilo, že řetězec se obohacoval na dodavatelích a zneužíval své silné postavení na trhu. Vedení řetězce však vinu odmítá.

Pokutu z roku 2020 potvrdil soud

Soud potvrdil, že polský maloobchodní řetězec Biedronka musí zaplatit pokutu ve výši 500 milionů zlotých (téměř tři miliardy korun) za nekalé praktiky směrem ke svým dodavatelům a za zneužití silného postavení na trhu. Vyšetřování hospodaření řetězce probíhalo už v roce 2020. Jak uvádí TN, polský Úřad pro hospodářskou soutěž uvedl, že Biedronka měla požadovat dodatečné slevy na produkty až po jejich dodání.

O nutnosti poskytnutí slevy byli dodavatelé informováni až na konci zúčtovacího období, po uskutečnění dodávek. Při uzavírání smlouvy tak nevěděli, kolik si vydělají, protože majitel Biedronky mohl kdykoliv požadovat snížení odměny poskytnutím dodatečné slevy ve výši, kterou znal pouze on. Pokud nebyly předchozí faktury opraveny o tuto slevu, hrozila dodavateli finanční sankce.

Oblíbený řetězec supermarketů konečně vyslyšel prosby českých zákazníků. Oznámil revoluční změnu

Řetězec si měl takto „vydělat“ 3,5 miliardy korun

„Rozhodnutí je velmi důležitým signálem pro trh, zejména pro největší podniky. Maloobchodní řetězce by měly platit dodavatelům cenu, na které se za produkty dohodli,“ cituje vyjádření polského Úřadu pro hospodářskou soutěž deník NotesFromPoland. Vyšetřování prokázalo, že si řetězec měl díky těmto sporným praktikám přijít na 600 milionů zlotých.

košík
Fotografie: Freepik

Řetězec se však brání a svoji vinu odmítá. „Biedronka buduje partnerské vztahy s polskými dodavateli téměř 30 let a jsou dlouhodobě postaveny na základech transparentnosti a poctivosti,“ sdělil řetězec ve svém vyjádření. Zároveň však nezmiňují, zda se proti rozsudku odvolají. Na Světě Kreativity jsme už informovali o tom, že Biedronka se rozšiřuje i na Slovensko. Češi žijící v příhraničí to tak budou mít za levnými nákupy jen pár kilometrů.

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*