Slevy v obchodech by měly mít své podmínky. Mnoho z velkých řetězců se je ale nekalým způsobem snaží obejít.
Nedávno například vyšlo najevo, že lahev vína, která podle reklamy před slevou stála 209 korun, ve skutečnosti předtím stála pouze 99. Česká obchodní inspekce (ČOI) odhalila stovky podobných případů falešných slev v prvním čtvrtletí letošního roku, přičemž nejvyšší pokuty dostaly obchodní řetězce Albert a Kaufland.
Nejznámější obchodní řetězce nejednají férově
V prvních měsících tohoto roku uložila ČOI řetězcům za nekalé obchodní praktiky pokuty v celkové výši 5,058 milionu korun. Na prvním místě v počtu pokut je podle webu Novinky Albert s deseti pokutami čítajícími dohromady 1,427 milionu korun. Následují ho Kaufland a Lidl, ale ani ostatní řetězce jako Coop a Hruška nezůstaly bez postihu.
ČOI podle svého webu obvykle nezveřejňuje detaily o pokutách, ale tyto informace byly dle Novinek získány po dotazu založeném na zákoně o svobodném přístupu k informacím. Tyto pokuty se týkají kontrol provedených již v loňském roce. Mezi častá pochybení řetězců patří rozdíl mezi cenou u pokladny a cenou uvedenou na regálu.
Český obchodní řetězec stáhnul závadnou potravinu oblíbené značky. Pokud ji máte doma, nekonzumujte ji
Pokuty se týkaly hlavně cen, převážně slevových akcí
Dalším problémem bylo dodržování nového pravidla pro slevy, které vyžaduje, aby byla sleva založena na nejnižší ceně z posledních 30 dní. V jednom případě v brněnské prodejně Albert nabízeli slevu 28 procent na čistič myčky a odmašťovač, který byl zlevněn ze 139 na 99 korun, přestože byla tato zlevněná cena již k dispozici od února.
Podle Jiřího Marečka, mluvčího Albertu, nebylo v žádném případě záměrem uvádět zákazníka v omyl. Na cenovce údajně vždy jasně uváděli jak nejnižší cenu za posledních 30 dní, tak aktuální promoční cenu. O tom, jak se může sleva vymknout kontrole, jsme čtenáře deníku SvětKreativity informovali v nedávném článku, kde si muž koupil náušnice se slevou 99,9 %.
Napište komentář