Závadné zboží se prodává ve všech řetězcích, které u nás působí. Na prodejních pultech v Makru se nyní objevilo nevyhovující maso z Nizozemska.
Nízká kvalita a výskyt závadného zboží v obchodních řetězcích může být důsledkem tlaku na snižování nákladů i nedostatečnými kontrolami jakosti. Zboží může být také poškozeno nevhodnou manipulací nebo skladováním. Spotřebitelé pak bývají upozorněni, že určité produkty nejsou vhodné ke konzumaci. Určitě zpozorněte, pokud nakupujete v Makru, řetězec totiž stahuje z prodeje hovězí maso od nizozemského dodavatele.
Závadné maso v Makro Cash & Carry ČR
Společnost Makro na svých webových stránkách informovala spotřebitele a zároveň varovala před konzumací určitého druhu masa, které stahovala z prodeje. Jednalo se o hovězí vysokou roštěnou chlazenou s datem minimální trvanlivosti do 9. 11. 2024, jejíž šarže je 3000-05/07/24-00-0-0 a EAN 20024168100000. Jako důvod společnost uvedla preventivní opatření; přesto však žádala zákazníky, aby maso nekonzumovali.
Současně byl z prodeje stažen stejný druh masa, píše web CNNPrimaNews, jen s tím rozdílem, že tentokrát mělo minimální trvanlivost do 15. 11. 2024 a šarži 3000-11/07/24-00-0-0, EAN 20024168100000. Maso bylo v prodeji v období od 10. 9. 2024 do 25. 10. 2024. Kdo ještě produkt doma má, může ho vrátit v kterémkoliv velkoobchodním středisku Makro Cash & Carry ČR. Uvedené maso Makru dodala nizozemská společnost Rotterdam Trading Office, od níž přišel podnět ke stažení těchto produktů.
Nebezpečnou bakterií prolezlé maso bylo nalezeno v oblíbeném českém supermarketu. Ihned ho vyhoďte
Zakoupené zboží si důkladně zkontrolujte
Na webu TN se uvádí, že se tak stalo na základě vizuálních a pachových změn na mase, které RTO hlásili nespokojení zákazníci. Obecně buďte při nakupování v řetězcích obezřetní. Čtěte etikety, datum spotřeby a také zkontrolujte celkový stav zboží dřív, než ho vložíte do košíku a zaplatíte. Zboží kontrolujte jak vizuálně, tak ho případně očichejte. Někdy zjistíte závady až doma, a to se už hůř řeší.
Docela důležité je i sledovat webové stránky řetězců, v nichž nakupujete. Pokud je zjištěn nekvalitní nebo nebezpečný výrobek, řetězec o tom na svém webu zpravidla spotřebitele informuje, varuje ho a vybízí, aby zboží vrátil nebo vyměnil. A stahuje ho z prodeje. Na webu SvětKreativity jsme psali také o dvou nebezpečných produktech, které se skoro rok prodávaly v řetězci TEDi.
Napište komentář