Odborníci na výživu obrátili. Některé zdravé potraviny jsou prý nově pro tělo škodlivé

Odborníků na výživu se vyskytuje ve společnosti čím dál více. A ti nám radí, co jsou zdravé potraviny a co jsou ty špatné. Jejich zvyšující se počet je jakousi reakcí na to, že lidé nad svými stravovacími návyky více přemýšlejí a chtějí jíst kvalitní potraviny, které jsou pro jejich těla rovněž prospěšné. Lze ale věřit takovýmto odborníkům?

Studie, které jsou prováděné různě po světě se od sebe často liší a pokud by je člověk měl brát vážně, možná by se ani nenajedl. Co je vlastně zdravé a co ne? Neřekne nám to lépe spíš naše tělo?

Jaká nová zjištění vyplavala na povrch?

Nejnovější americká studie tvrdí, že pokud si dáte na snídani vaječnou omeletu, která se pyšní mnoha proteiny, koledujete si o vznik obezity, cukrovky, nebo infarktu. Dále studie uvádí, že lidé, kteří ráno neholdují zdravé stravě jsou na tom vlastně lépe než ti, kteří na životosprávu myslí.

Množství tuku ve stravě prý nemá vliv na cholesterol v krvi

Dále americký výzkum přišel se zjištěními, které vyvrací teorii, která tvrdí, že by si člověk měl hlídat množství tuku přijatého potravou, protože je vlastně nezdravý a zvyšuje hladinu cholesterolu v krvi. Nyní vědci tvrdí, že množství tuku v potravě nemá žádný vliv na cholesterol.

Vědci tvrdí, že tučná jíst tučná jídla je v podstatě zdravé

Odborníci, kteří se zabývali novou studií zdravé výživy přišli také s faktem, že tučná jídla jsou ve výsledku vlastně prospěšná pro nás organismus a neměli bychom se co se týká jejich konzumace nikterak omezovat. Naopak prý škodí, když tučná jídla člověk zcela ze svého jídelníčku vyloučí. Milovníci slaniny tak jistě zajásají. Teorie o tom, že je nutné se vyvarovat tukům a zaměřit se na nízkotučné potraviny tak nahrávala rozhodně potravinářskému průmyslu, který se zaměřuje na zdravou výživu.

Tuk jako jedna z nejzdravějších složek lidské výživy?

Výsledek je tedy jasný. Tuky jsou zdravé a je vhodné je konzumovat samozřejmě v rozumné míře více než dosud. Jsou výrazně nižším rizikovým faktorem než konzumace potravin nízkotučných. Tato studie vás tedy příliš nepotěší, pokud jste celoživotní zastánce diet s nízkým obsahem tuků. Naopak výzkum jistě udělá radost těm, kteří rádi sádlo, máslo, vaječné žloutky a tučná masa. Tak vzhůru nakupovat a nezapomeňte do košíku přihodit také svou oblíbenou slaninu. Ochráníte tím srdce! Ať studii budete věřit či ne, důležité je jíst to, o co si vaše tělo vlastně samo řekne. Jen vy sami víte, co potřebujete.