Prodáváte online? S dobrou platební bránou budete prodávat ještě více

Zdroj obrázku: ESB Professional, Shutterstock

Nákupní chování typického českého zákazníka se v posledních letech výrazně změnilo. Dobírka ztratila dominantní pozici a do popředí se prodraly online platby. Většina Čechů už netrpí někdejší nedůvěrou, naopak čím dál raději platí za zboží bezprostředně po dokončení nákupu. Co z toho plyne pro e-shopaře? Kdo jako jeden ze způsobů placení nenabízí platební bránu, zbytečně se připravuje o zisk.

Preference bezhotovostních platebních metod, mezi které patří také platba mobilem (přes Apple Pay či Google Pay), QR platby a v neposlední řadě i přes PayPal, se naplno projevila v době pandemie. Například Alza uvádí, že platbu kartou nyní provádí zhruba 70 % zákazníků a jen desetina zákazníků volí dobírku.

Podobně jsou na tom i jiné e-shopy, nicméně ty menších a méně známé přeci jen evidují o něco více opatrnějších klientů, kteří nakonec zvolí dobírku. Přesto však platba kartou jasně vede a lze předpokládat, že se bude podíl online plateb zvyšovat i do budoucna.

Proč e-shopy nemají dobírku příliš v oblibě?

Hlavním úskalím dobírky – myšleno z pohledu provozovatele e-shopu – je riziko nepřevzetí zásilky. V konečném součtu se může každý měsíc jednat o tisíce korun ztracených na poštovném. Některé e-shopy se problémy snaží minimalizovat například zvýšením ceny doběrečného, jiné tzv. odloženou platbou.

S dobírkou jsou mnohdy potíže také v případě reklamace. Někteří provozovatelé e-shopů nechtějí poštovné a dobírkovné vracet, ani když zboží dorazí zákazníkovi poškozené. Ten se chce přirozeně dostat „na nulu“, protože za vadu nemůže. Vznikají tak zbytečné spory, ke kterým by v případě platby kartou nedošlo.

Spustit platební bránu není drahé ani technicky náročné

Mnozí provozovatelé e-shopů mají obavy z techniky náročné implementace, proto spuštění platební brány podvědomě odsouvají – a připravují se tím o spoustu objednávek. Ve skutečnosti je nastavení online plateb velmi snadné. V případě oblíbené české platební brány Pays to platí snad ještě o něco více, protože byla od začátku navržena tak, aby ji dokázal zprovoznit opravdu každý.

Platební brána Pays je jedinečná ve více ohledech. Kromě intuitivního nastavení bez nutnosti programování totiž nezatěžuje uživatele zbytečnými paušálními poplatky. Navrch nabízí skvělé funkce, které konkurence opomíjí.

Jak spustit platební bránu ve třech krocích (a za pár minut)?

Pokud si pro svůj e-shop vyberete Pays, spustíte ji v rámci tří jednoduchých kroků.

  1. Zaregistrujete se a potvrdíte elektronickou smlouvu, která vám dorazí na mail.
  2. Na příslušné stránce „vygenerujete platební odkaz“ a zadáte podrobnosti ohledně vašich stránek.
  3. Získáte kód, který na stránky vložíte. A to je vše.

Platba kartou, mobilem i další možnosti

Kromě nejpoužívanějšího platebního prostředku – platební karty– nabízí platební brána Pays i množství dalších variant online plateb. Samozřejmostí jsou platba převodem, QR platba, platby mobilem – z paušálu, kreditu i přes Google Pay a Apple Pay či platba přes PayPal.

O tom, že platební brána Pays není správnou volbou jen pro e-shopy, svědčí přítomnost dalších platebních možností. Například provozovatelé ubytovacích zařízení nedají dopustit na platby předem a platby záloh (platební předpisy). Další skupinou zákazníků jsou kluby, které prostřednictvím Pays snadno vybírají klubové poplatky a příspěvky.

Nechte náklady zaplatit kupujícího

Platební brána Pays láká také na platební model, který spočívá v úhradě nákladů spojených s platební transakcí zákazníkem. Obchodník tak může získat plnou částku za zboží – jako v případě složenky. Samozřejmě však nechybí ani „klasická“ metoda, kdy poplatky hradí obchodník.

Pokud jste právě došli k závěru, že to s platební bránou zkusíte, přečtěte si podrobnosti na pays.cz – anebo se rovnou zaregistrujte a do několika minut online platby spusťte.