Tip na lehkou večeři: Připravte si zdravý a dietní salát z vajíček, sýru, papriky a uzeniny

Hlídáte si štíhlou linii a už váš nudí jíst pouze suchary, klíčky a luštěniny? Pak si připravte tento chutný a lehký salát, který skvěle zasytí a zároveň dodá i potřebné vitamíny díky paprice. Jeho přípravu zvládnete během několika málo minut.

Jaké suroviny budete potřebovat na přípravu salátu?

Připravte si následující ingredience:

  • 1 sladkou papriku
  • 150 gramů libové šunky (může být i klobáska)
  • 3 vařená vejce
  • 150 gramů tvrdého sýra (eidam, čedar nebo ementál)
  • 3 až 4 lžíce majonézy (může být lehká verze)
  • sůl a mletý pepř dle chuti
  • čerstvé bylinky dle preferencí

Jak postupovat při přípravě salátu?

Nejprve si nahrubo nastrouhejte do mísy libovou šunku. Tu lze nahradit klidně i šunkovou klobáskou či jiným salámem. Pak si očistěte papriku od semínek a stonku a nakrájejte ji na tenké nudličky. Zeleninu přidejte k uzenině do mísy a promíchejte.

Následně si uvařte natvrdo vejce, oloupejte je a protlačte přes speciální síťované tvořítko do směsi papriky a šunky. Nyní ingredience osolte, opepřete, dokořeňte bylinkami dle obliby, zakápněte majonézou, přidejte strouhaný sýr a vše důkladně propojte pomocí vařečky nebo lžíce. A váš salátek je hotový.

Servírování lehkého salátu a tipy na závěr

Salátek bude chutnější, když ho dáte před podáváním vychladit do lednice. Podávat jej můžete buď samotný, nebo třeba s celozrnnou bagetkou. Místo uzeniny se bude hodit do pokrmu i kuřecí maso, respektive tedy prsa.

Ta před promícháním dobře opečete na rozpáleném másle. Skvěle se bude vyjímat v salátu i nakládaná kukuřice, nebo třeba salátový okurka. Zajímavé mohou být ve směsi i restované žampiony.

Co se týká sýru, můžete klidně vybírat i ty měně typické. Lahodný bude roquefort, parmazán i niva. Pro ještě lehčí verzi je možné nahradit majonézu za bílý přírodní jogurt. Přejeme vám dobrou chuť.