Tento příběh vypráví o neuvěřitelném objevu, který zažil Carlo Sabatino díky své umírající tetě. Tím objevem byl obraz. Když se psal rok 2004, jeho teta Jenny Verastro byla bohužel na konci svého života. Ještě před svou smrtí svému synovci Carlovi stihla pošeptat, aby se podíval pod šicí stroj, na kterém roky žena pracovala. To, co Carlo v dřevěném stolku pod šicím strojem objevil, mu navždy změnilo život.
Ukrytý slavný obraz
Carlo byl z objevu pod šicím strojem své tety u vytržení. V starém stolku objevil ukrytý slavný obraz od Picassa. Když muž pátral po tom, jak se obraz mohl dostat až k jeho tetě Jenny, zjistil, že jej dostala od svého manžela Nickyho před sedmdesáti lety během druhé světové války.
Tehdy obraz s ženou v klobouku zakoupil jeho strýc od pouličního prodavače za pouhých deset euro. Carlo se domníval, že po tak dlouhé době bude obraz ještě více cenný, a to i proto, že ho namaloval tak slavný umělec, jako byl Picasso. Nechal tedy posoudit odborníky, aby sdělili jeho nynější hodnotu. Někteří obraz hodnotili jako velice vzácný kousek, který může mít hodnotu až 30 milionů dolarů.
Obraz Picassa z roku 1901
Mistrovské dílo, které Carlo po své tetě v podstatě zdědil, bylo ztvárněno v roce 1901, kdy Picasso zkoušel novou techniku malby. Obraz je nazýván „Žena v plášti“. Muž si vzpomněl, že v dětství jej vídával pověšený na zdi tetina bytu.
Když v dolním rohu obrazu spatřil podpis slavného umělce, bylo mu jasné, proč jej teta během druhé světové války schovala na dobře ukrytém místě.
Ověřování pravosti Picassova díla
Carla ale ještě čekala dlouhá cesta ověřování pravosti díla. Jelikož původní verze obrazu „Žena v plášti“ visí v muzeu v Clevelandu, nikdo nevěřil, že by se snad mohlo jednat o pravé dílo Picassa. Muž se ale nechtěl vzdát a oslovil svého známého odborníka na umělecká díla a požádal jej, aby pravost ještě jednou prověřil. Richard Beaulieu tedy jako první odebral vzorky barev z obrazu a dal je na posouzení.
Následně zjistil, že použitá barva na obraze se opravdu používala v třicátých letech 20. století. Dokonce odborník nechal posoudit i otisky prstů na díle a zjistil, že se skutečně jedná o autentický umělecký výtvor samotného Picassa. Beaulieu taktéž pátral po tom, jakou techniku vlastně umělec tehdy použil. Byla to biochromátová gumová technika, kterou Picasso zkoušel v roce 1936 přímo na obraze „Žena v plášti“. Přišlo se tedy na to, že malíř zhotovil dvě verze identického obrazu, akorát jinými technikami.
Kniha s námětem neskutečného objevu
Carlo Sabatino se v roce 2017 rozhodl, že napíše knihu o svém pozoruhodném uměleckém objevu, který zasáhl do jeho života díky tetě Jenny. V publikaci popisuje především prokazování pravosti díla „Žena v plášti“, rovněž i původ a identifikaci jeho otisku prstu v části tohoto obrazu.