Pilot musel přerušit přistání letadla kvůli chování cestujících. Po zastavení na ranveji vtrhla do kabiny policie

Fotografie: Policie ČR

Část cestujících v letadle se odmítla připoutat. Pilot tak nemohl dokončit přistávací manévr a letadlo kvůli tomu nabralo velké zpoždění. Pilot byl však neoblomný a odmítl porušit předpisy.

Ne všechny lety dodrží časový harmonogram. Mnohdy se stane, že má letadlo zpoždění kvůli interním záležitostem. Aby se však letadlo zpozdilo kvůli samotným pasažérům, kteří nechtějí dodržovat bezpečnostní pokyny, to se opravdu stává málokdy. Proč se skupina lidí v letadle rozhodla ignorovat nařízení kapitána letu, nevíme. Všichni byli ihned po přistání eskortováni policií k vyšetřování.

Kapitán oznámil cestujícím, že nepřistává

Na Tik Toku se objevilo video z letu TR285 z Bali do Singapuru. Jeden z cestujících nahrál nepříjemný incident, který zde způsobila skupina cestujících. Všichni se z neznámých důvodů odmítli před blížícím se přistáním připoutat. Kapitán byl o této situaci informován. Pokud si cestující mysleli, že jejich neukázněnost nebude mít žádné důsledky, dost se přepočítali.

Mohli si totiž vyslechnou toto hlášení kapitána, jež se ozvalo z reproduktoru: „Rozhodli jsme se přerušit přibližování na letiště Singapore Changi, protože jsem byl informován, že stále máme cestující, kteří nesedí s bezpečně připnutými bezpečnostními pásy. Nejsme ze zákona schopni přistát s letadlem, pokud není zabezpečena kabina.“

Letištní policie odvedla pasažéry k vyšetřování

Letadlo mohlo bezpečně přistát až na druhý pokus. Neukázněné pasažéry ihned po přistání vyvedla z letadla policie a předala je letištním úředníkům k dalšímu vyšetřování. Mluvčí společnosti později uvedla: „Pro bezpečnost cestujících během letu se vyžaduje, aby všichni cestující seděli a měli bezpečně zapnuté bezpečnostní pásy pro vzlet a přistání, nebo dokud nebude vypnuta značka bezpečnostního pásu.“

Fotografie: Kevin Paniagua / Creative Commons / Attribution 2.0

Společnost se upřímně omluvila všem ostatním pasažérům, za všechny nepříjemnosti a zpoždění letu. Mluvčí však zdůraznila, že bezpečnost je pro ně na prvním místě: „Zdraví našich zákazníků a zaměstnanců je naší prioritou a neschvalujeme chování, které ohrožuje bezpečnost letu. Naše letecká společnost podnikne příslušná opatření proti každému cestujícímu, jenž by mohl ohrozit bezpečnost jiných cestujících nebo zaměstnanců.“

Let měl nakonec zpoždění 30 minut a vyšetřování neukázněných pasažérů stále probíhá. Proto by se podle mluvčí měla veřejnost zatím zdržet unáhlených komentářů. Zatím není zcela jasné, co přesně se na palubě letadla stalo a proč se tito lidé tolik vzpírali jednoduchým bezpečnostním pravidlům, která zná každý pasažér, jenž je zvyklý letadlem cestovat.

Zdroj: Unilad