Práce řidiče nespočívá pouze v točení volantem, je potřeba být vysoce odolným vůči stresu a umět vycházet s různými druhy lidí.
Práce řidiče MHD se může zdát na první pohled pohodovou, ale jen těm, kdo nemají s podobným zaměstnáním zkušenosti. Může to vypadat, že si celou pracovní dobu odsedíte, točíte volantem a s čistou hlavou odcházíte domů. Ale opak je pravdou. Je to obrovská zodpovědnost, cestující na vás spoléhají, že je dovezte z bodu A do bodu B v pořádku a včas. A ne všichni se chovají slušně.
Co pozice řidiče MHD obnáší
Pro řízení autobusu je potřeba splňovat vlastnictví řidičského průkazu skupiny D, na řízení tramvaje i metra musíte absolvovat několikaměsíční výcvik, jak uvádí web DPP. Dále je potřeba počítat s tím, že budete pracovat v turnusovém rozdělení služeb, tedy ranní, odpolední či dělená směna. Musíte mít znalost o dodržování tarifních podmínek, smluvních přepravních podmínek a také vnitřních předpisů zaměstnavatele týkajících se práce řidiče autobusu. Navíc nesete odpovědnost za hmotný majetek zaměstnavatele.
Je nezbytné provádět kontrolu vozidla před každým výjezdem a také během své služby, popřípadě i při jejím konci. Pokud dojde k poruše, měli byste mít alespoň základní povědomí o tom, jak ji opravit, abyste své cestující dovezli včas na místo určení. Jedná se také o práci s lidmi, přijdete do kontaktu s osobami různých povah, měli byste tedy oplývat i určitou diplomacií a schopností pracovat ve stresu, jenž často vyplývá z hustoty dopravy nebo práce s některými problémovými jedinci, jak uvádí E-Psycholog.
Důchodová reforma konečně odhalena: S těmito zásadními změnami nikdo nepočítal
Jak je práce řidiče MHD ohodnocená
Náročnost práce, jakou při každé službě zažívá řidič MHD, by měla být také adekvátně ohodnocena. Posuďte sami, zdali tomu tak skutečně je. Podle webu PražskýPatriot si v Praze řidič tramvaje po ukončení kurzu vydělá v průměru 57 000 korun v hrubém, řidič autobusu cca 58 000 a strojvedoucí metra dokonce 70 000 korun.
K tomu můžete přidat zaměstnanecké jízdné, 5 týdnů dovolené, 3 sick days, příspěvek na stravování i nadstandardní benefity v podobě rodičovského volna během roku či příspěvek na dětskou rekreaci. Výhodou je také stabilita povolání, přepravovat se lidé budou potřebovat neustále. Na SvětěKreativity jsme také uvedli, která dobře placená povolání nevyžadují vysokoškolské vzdělání.
Zdroj: DPP, E-Psycholog, PražskýPatriot
Napište komentář