Tloustnutí je dobré eliminovat nejen pohybem a správnou stravou, ale i dostatkem odpočinku

Je dobře známo, že každé tělo má jinak nastavený metabolismus. I proto někdo netloustne a u jiného je přibírání zcela běžné. Také z toho důvodu někteří lidé mohou prakticky sníst cokoliv, ale výrazně nepřiberou. Vyhráli zkrátka genetickou loterii. Mají velmi rychlý metabolismus, který je tak mnohem efektivnější než u lidí, kteří mají s přibíráním na váze problém. Přesto existují možnosti, jak se přibírání na váze aktivně vyhýbat.

Jak nepřibrat?

Aby naše tělo mohlo fungovat, tak zkrátka potřebuje energii. Energii získáváme ze stravy, a tak jíst zkrátka musíme. Proto nějaké hladovky rozhodně nejsou namístě. Určitě je ale namístě, abyste dodržovali některé zásady zdravého životního stylu. A co nám doporučují tedy odborníci? Především je potřeba:

  • Zůstat aktivní
  • Dopřát si dostatek spánku
  • Odpočinout si
  • Kvalitně se stravovat
  • Všímat si ročního období

Dostatek fyzické aktivity je základ

Je zkrátka dáno, že čím víc energie budete v průběhu dne přijímat, tím aktivnější bude váš metabolismus. Pokud však jíte hodně a k tomu ještě nezdravé jídlo, přitom máte sedavé zaměstnání, jste na nejlepší cestě k nabírání kil. Je proto potřeba vyvíjet fyzickou aktivitu aspoň dvakrát až třikrát týdně.

Odpočinek rozhodně nepodceňujte

Zároveň je rozhodně důležité, abyste dopřáli vašemu tělu dostatek spánku. Odborníci doporučují spát aspoň 7 hodin. Odpočinek je tak stejně důležitý, jako fyzická aktivita, protože pokud se dostatečně nevyspíte, vaše tělo se spánkový deficit snaží druhý den dohnat vyššími požadavky na příjem energie.

Cítíte se v noci neklidní? Zkuste relaxační cvičení nebo meditaci. To je také skvělým návodem k odpočinku v průběhu dne, kdy je dobré si aspoň hodinu vyhradit pro sebe. Můžete si lehce zacvičit, můžete si zajít na procházku nebo dělat zkrátka činnost, při které nejste vystaveni stresu. Stres je totiž další častou příčinou, která vede k přibírání na váze. Pokud jsme ve stresu, často totiž nadměrný stres zaháníme jídlem.

Upravte svůj jídelníček, a to i s ohledem na období v roce

Pro zdravý způsob stravování se doporučuje, abychom jedli pomaleji, jídlo pečlivě rozžvýkali a jedli hlavně kvalitní stravu. Pokud svůj žaludek zaplníme nezdravými potravinami, je to to nejhorší, co můžeme udělat.

Při zdravém stravování bychom měli přijímat více bílkovin, a naopak se třeba vyhýbat slazeným nápojům, jako jsou různé limonády. Ty často konzumujeme v létě, přičemž je můžeme nahradit třeba citrónovou šťávu. V létě bychom také neměli jíst těžká jídla, ale spíše něco, co je lehké na trávení.