Usínání za horkých letních nocí je často nekonečné. Naučte se, jak na to vyzrát

Fotografie: Unsplash

Spánek je důležitou součástí života každého člověka, jsou však i chvíle, kdy se vám usíná špatně. Existují však triky, které vám pomohou.

Jestli máte také problém s usínáním během teplých nocí, můžete zkusit některý z níže uvedených tipů. Ty by měly fungovat ať už vás trápí usínání, nespavost, probouzení se nebo nekvalitní spánek. Můžete pomocí nich překonat silný pocit horka, který stojí za řadou těchto potíží. Dostane se vám tak kvalitní spánek, ráno se probudíte odpočatí a nebudete usínat několik hodin za stálého přemýšlení.

Fotografie: Unsplash

Pořádně se unavte

Občas jsou vaše tělo a mozek stále připraveny k výkonu a necítí se být dostatečně unaveny, čemuž můžete pomoci. Před ulehnutím do postele si dejte ještě krátkou hodinovou procházku, na jejímž konci byste měli být téměř bez sil. Když poté ulehnete do postele, měli byste během několika málo minut usnout. Zvolte k vyčerpání těla spíše procházku než cvičení, jelikož by vás po větší námaze mohly bolet svaly.

Fotografie: Unsplash

Nezapomeňte na hygienu a před spaním se osprchovat, abyste ze sebe spláchli pot z procházky. Zvolte vodu vlažnou, jelikož teplá by vám v létě neudělala dobře a studená by sice zklidnila vaše svalstvo, ale také by vás mohla znovu probudit. Klidně můžete teplotu vody střídat a různě kombinovat, v takovém případě však sprchu zakončete opět vlažnou. Po ulehnutí do postele byste pak měli do několika málo minut usnout.

Zchlaďte si prostěradlo

V takovém horku, jaké na většině území Česka během léta panuje, člověk netouží po ničem jiném, než se aspoň lehce ochladit. Zkuste stáhnout ze své postele prostěradlo, poskládat jej do malého čtverce a zabalit do plastového sáčku. Takto poskládané ložní prádlo pak strčíte na hodinu do lednice, po níž jej opět rozložíte na postel. Uvidíte, že v takto vychlazeném lůžku se vám bude usínat mnohem snáz.

Fotografie: Unsplash

Stejně tak byste mohli zacházet i s pyžamem či jiným oblečením na spaní, nesmíte to však přehnat, abyste během noci neonemocněli. Jak se postupně během noci zklidňuje tep i ostatní životní funkce, lidské tělo ztrácí teplotu. Kdybyste tedy několik hodin při spaní byly oděni ve vychlazených šatech, můžete se nachladit. Zkuste raději zvolit prodyšnější oblečení z tenké vrstvy bavlny nebo hedvábí.

Vytvořte si okolo sebe chladný vzduch

Skvěle vám při usínání v létě poslouží kostky ledu, mražená zelenina a další předměty vychlazené na záporné hodnoty Celsiovy stupnice. Postavte si na noční stolek vedle postele ve výši hlavy nějakou nádobu a do ní vložte zmraženou zeleninu nebo led. Na několik hodin si tak ve své blízkosti vytvoříte prostředí s chladným a vlhkým vzduchem, díky čemuž snáze usnete a nebudete se tak často budit.

Zdroj: Healthline