Paní Veronika se těšila na luxusní dovolenou za 60 000 Kč. Realita byla však úplně jiná

Fotografie: Freepik

Dovolená u moře má být časem odpočinku a radosti. Jenže pro Veroniku a její rodinu se vysněný pobyt v Chorvatsku proměnil v noční můru

Dovolená by měla být časem odpočinku, relaxace a příjemných zážitků. Bohužel, realita občas může být velmi odlišná od očekávání. Turisté se setkávají s ubytováním ve špatném stavu, nevyhovujícími službami, nebo dokonce hygienickými nedostatky. Takové situace nejen kazí zážitky, ale mohou vést i k finančním ztrátám a nutnosti reklamace.

Realita daleko od fotek

Rodina se na dovolenou těšila několik měsíců. Na webových stránkách vypadalo ubytování perfektně, prostorný dům s moderním vybavením a bazénem. Po příjezdu ale na rodinu čekal šok. Omítka opadávala, fasádu pokrývala plíseň, bazén měl rozbité dlaždice a toalety byly ve stavu, kdy se daly jen těžko používat.

Největší hrůzou byl nález použitých hygienických potřeb na dvoře, včetně použitého kondomu. „Byli jsme v šoku. To, co jsme viděli naživo, se vůbec nepodobalo tomu, co nám ukazovaly fotky,“ popsala Veronika místním novinářům.

Manželé se na dovolené vrátili k lehátkům na pláži, kde objevili nečekaný dopis

Peníze pryč, ubytování nikde

Za rezervaci rodina zaplatila téměř 61 tisíc korun. Jenže agentura, která jim dům zprostředkovala, jim odmítla vrátit peníze, případně nabídnout jiné ubytování. Podle právníka by rodina navíc udělala chybu, pokud by v domě strávila jedinou noc. Znamenalo by to, že podmínky přijala. Proto se rozhodla během několika hodin najít nové ubytování. To je vyšlo dokonce ještě dráž, a to téměř na 64 tisíc korun.

Fotografie: Freepik

Pomohla až média

Rodina se nevzdala a obrátila se na média. Až když se případ začal veřejně řešit, agentura změnila svůj přístup. V červenci, tedy měsíc po skončení dovolené, rodině vrátila peníze a omluvila se. „Bez toho by se nic nestalo,“ dodala rozhořčeně Veronika.

Poučení pro ostatní cestovatele

Odborníci radí, aby si lidé vždy ověřili nejen recenze, ale i detaily fotografií nabízeného ubytování. Pokud to web neumožňuje, je lepší zvolit jinou nabídku. „Pokud se ukáže, že realita neodpovídá smlouvě, je nutné okamžitě situaci reklamovat, sepsat protokol a fotodokumentaci,“ připomíná Ondřej Zelenka ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Pro Veroniku a její rodinu zůstane letošní dovolená už navždy symbolem velkého zklamání. Namísto krásných vzpomínek na pobřeží Jadranu si odvezli hlavně pocit křivdy a zkušenost, že za luxusní dovolenou zaplacené peníze nemusí vždy znamenat i luxusní zážitky. Bohužel, zklamání z dovolené nepotkalo jen Veroniku. Na webu SvětKreativity.cz jsme psali i o dalším páro, jehož dovolená se změnila v peklo na zemi.

Zdroj: Jutarnji, SlobodnaDalmacja

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*