Její příjmy závisí na tom, co dostane od státu. Teď se však naskytla příležitost, jak si po dlouhé době dopřát něco lepšího. Kamera se vydala na nákupy se ženou z ubytovny.
Oblíbený pořad německé televize RTL dokumentuje každodenní život lidí, kteří žijí v tzv. sociálně znevýhodněných oblastech. Jak uvádí Wikipedie, mnozí z protagonistů „Hartz und Herzlich“ jsou odkázáni na podporu v nezaměstnanosti nebo jiné formy sociální pomoci. Týmy produkční společnosti doprovázejí lidi na příslušná místa a úřady a kamery mapují jejich život po dlouhé měsíce. V poslední epizodě vyrazila na opulentní nákupy 57letá žena, která si vyhodila z kopýtka po mnoha letech.
Tři měsíce trávila ve stanu
Jednou z protagonistek oblíbeného pořadu Hartz und Herzlich je i Pamela, která žije v německém Rostocku. 57letá žena už dva roky hledá zoufale bydlení. Po třech měsících, jež strávila ve stanu, dostala pokoj na ubytovně, který jí platí úřad práce. Stejně tak úřad financuje i její životní náklady. Rozhodně si tak nemůže vyskakovat. Teď se však našla příležitost, jak si po dlouhé době také dopřát něco lepšího.
Její kamarádka ji totiž pozvala na svatbu. Pamela pochopitelně nemá žádné pěkné oblečení, v němž by mohla na takovou společenskou událost vyrazit. A tak se vydala s kamarádkou Waltraud i s televizním štábem na nákupy do centra Rostocku. „Buď to bude kalhotový kostým, šaty, nebo sukně. Tak si dnes udělejme hezký den. To je tak vzácné,“ cituje nadšenou ženu deník DerWesten.
Vzpomínání na zesnulé má podle odborníků větší vliv na psychiku, než si většina lidí myslí
Oblíbený pořad někteří kritizují
Úspěch mají hned v prvním obchodě. Za společenské šaty a doplňky tam Pamela nechala 98 EUR, tedy přibližně 2 500 Kč. Ještě něco však chybí. V dalším obchodě tak doplňuje outfit ještě o třpytivé boty s tkaničkami a mašlí. Pamela se tak může těšit na kamarádčinu svatbu. Teď je na ni kompletně vybavená. Nákup si také náležitě užila, protože podobné utrácení si nedovolila už hodně dlouhou dobu.
I když má být pořad Hartz und Herzlich sondou do života těch nejchudších Němců, mnohými je kritizován. Někteří obviňují produkční společnost ze „showmanství“ a zobrazování „zkresleného obrazu reality“. Všemu navzdory se tento pořad těší vysoké sledovanosti již řadu let. Některým lidem není osud těch nejchudších lhostejný. Na SvětěKreativity jsme psali také o muži bez domova, který požádal dívku o teplý čaj. Po zveřejnění videa pro bezdomovce lidé vybrali přes 9 milionů Kč.
Napište komentář