Číšník vytřeštil oči, když si všiml zprávy od zákazníka, který navštívil restauraci a zřejmě byl se servisem nadmíru spokojen. Svým způsobem za tím vším stálo více okolností.
Jednoho večera dostal učitel Richard Specht e-mail. To, co v něm stálo, rozhodně nečekal. Číšník z nejmenované restaurace mu totiž poslal zajímavý obrázek. Byla to fotografie účtenky a lístku, který zde zákazník zanechal po večeři. Když se však Richard podíval zblízka na konkrétní údaje, málem mu spadla čelist. Účet totiž činil 400 SEK (830 Kč), ale zanechané dýško bylo 28 000 SEK, což je v přepočtu kolem 60 000 Kč.
Proč tak vysoké dýško?
Tento štědrý čin samozřejmě vyvolal spoustu otázek. Znělo to až příliš velkoryse za takovouto službu, i kdyby byl zákazník nadmíru spokojený. Návštěvníkem restaurace však byl dlouho a číšník zde také již několik let pracoval. To znamená, že se setkali jíž mnohokrát, a číšník údajně podporoval zákazníka v několika výzvách.
Vztah mezi žákem a učitelem
Na účtence stál vzkaz: „Děkuji za vaši laskavost a pokoru. Můj učitel na základní škole měl před pár lety hroznou zkušenost, která mě k tomuto činu inspirovala.“ Takto zněl začátek dojemného textu na účtence. Učitelem byl stejný Richard Specht, jemuž číšník poslal e-mail. S manželkou si před pár lety prošli hrozným zážitkem, když se jejich sotva 2letý syn utopil na jejich dvorku. To je vedlo k vytvoření nadace Reespecht Life, kde povzbuzují lidi, aby dělali dobré skutky pro ostatní a na památku jejich syna.
Pravá podstata dobrého skutku
Štědrý dárce ukončil vzkaz menší prosbou, aby zůstal anonymní, byť Richard Specht si je dobře vědom toho, kdo to je. Tuto osobu si také pamatuje jako svého žáka. Zmiňuje, že tato anonymita je výhradně kvůli médiím. Ne každý totiž stojí o tu slávu za dobročinnost a dojemný příběh k tomu. Takto působí člověk, který skutečně má srdce na správném místě.
Zdroj: Newsner
Napište komentář