Jak zvládnout období úplňku

Úplněk ovlivňuje například příliv a odliv, ovlivňuje i některá zvířata. Lidé však tvrdí, že v období úplňku se necítí dobře. Je tedy možné, že ovlivňuje náš organismus? Jak a proč? A co s tím dělat?

„Když je úplněk, nespím.“

Mnoho lidí si stěžuje, že během úplňku špatně spí. Prvním faktem je, že za úplňku je v noci mnohem více světla, a to při nedostatečném zatmění místnosti může opravdu narušovat klidný spánek. Jiní však tvrdí, že špatně spí i s dobře zataženými žaluziemi. Na tyto lidi pozor – mnoho z nich sledují, kdy úplněk nastane a podvědomě si tak přivodí nespavost, kterou s ním spojují!

Podrážděnost, agresivita

Existují doložitelné případy z historie, kdy za úplňku narůstaly trestné činy. V 18. století století lidé, kteří spáchali vraždu během tohoto období, dokonce dostávali nižší tresty. V sedmdesátých letech minulého století tyto případy nenechaly spát profesora Arnolda Liebera z univerzity v Miami. Ten dokázal, že trestné činy za úplňku rostou. Později se objevili odpůrci, kteří jeho práci nařkli za zmanipulovanou.

Působí na vodu

Jak jsme se v úvodu připomněli, měsíc v jeho plné kráse a síle působí na příliv a odliv. Ale působí také na vodu v našem těle, neboť tvoří 75% celého našeho těla. Citlivější jedinci tedy v období úplňku mohou vysledovat bolesti hlavy, nervozitu, intenzivnější emoce – to právě zapříčiňuje zvýšenou agresivitu.

Jak zvládnout úplněk?

Existuje způsob, jak se nenechat měsícem ovlivnit. Za prvé, po dobu úplňku odlehčete váš jídelníček. Maso a alkohol vynechte úplně, jsou to těžké potraviny a berou z těla hodně energie, a tu nám bere i samotné podmínky během úplňku. Pijte ovocné šťávy, jezte hodně zeleniny. Aby se vám lépe spalo, dejte si bylinnou koupel, naučte se dechová cvičení a nebo se před spaním projděte na čerstvém vzduchu.

Obrázek: pixabay.com