Nadměrná konzumace citronové vody může vyvolat řadu problémů

Ten, kdo se snaží zhubnout nebo jen žít zdravě, pije jeden nápoj. Připravit si ho lze jednoduše. Tím nápojem je citronová voda. Její střídmé pití by až tak nevadilo, ale pokud si vytvoříte zvyk, že budete pít nadměrné množství citrónové šťávy, můžete se u vás projevit hned několik problémů. A to jak zdravotních, tak také těch kosmetických. Níže uvádíme problémy, které jsou spojovány s nadměrnou konzumací citrónové šťávy.

Eroze zubů

Citrón je zdrojem vitamínu C, na druhou stranu se ale jedná také o poměrně silnou kyselinu, která způsobuje erozi zubů. Vaše zuby se po každodenní konzumaci citrónové vody mohou stát citlivějšími a křehčími. Pokud se tomu chcete vyvarovat, pijte svůj nápoj s pomocí slámky a s menším množstvím citrónů.

Pálení žáhy

Právě kyselina obsažená v citrónu je také zodpovědná za pravidelné dráždění jícnu. To může vést k mnohým zdravotním obtížím jícnu a žaludku, mezi které patří například pálení žáhy. Pokud si tohoto projevu všimnete, přestaňte citron okamžitě užívat.

Časté močení

Další problém, který ale není příliš častý, ale je spojován s nadměrnou konzumací citrónů, je diuretický účinek. Časté močení může vést k dehydrataci, ale také ke ztrátě důležitých minerálních solí.

Migréna

Ve vzácných případech může nadměrné pití citrónové vody způsobit i bolesti hlavy. Pokud začnete trpět na migrény (nebo jimi již trpíte), přestaňte s konzumací citrónové vody.

Jak je to s detoxem?

Citrón je častou součástí detoxikačních plánů. Je to právě díky vysokému obsahu živin, které tento plod poskytuje. Když už se tedy rozhodnete prostřednictvím citrónové vody detoxikovat, neměl by tento proces přesáhnout tři dny. Pokud to s délkou detoxikace s citrónovou vodou přeženete, mohou vás trápit všechny předchozí obtíže, plus navíc velká únava a malátnost.

Nic se nemá přehánět

Tak jako u všeho, i u citrónové vody platí, že nic se nemá přehánět. Jakkoli se její pití doporučuje, protože dokáže čistou vodu skvěle osvěžit, není to úplně nejlepší řešení. Zkuste citrónovou vodu střídat s jinými možnostmi dochucení vody – například různé bylinka, jako je máta nebo bazalka. Zkusit můžete také okurkovou nebo melounovou vodu. Všechno to jsou skvělé možnosti, jak dochutit obyčejnou vodu a přitom jí nepřidat příliš mnoho kalorií.