Hasiči varují řidiče: Od zítra nesmíte v autě nechat 1 věc. Koledujete si jinak o problém, který vás přijde draho

auto stojí před garáží
Fotografie: Freepik

V Polsku se oteplilo, je s tím spojeno varování. Hasiči apelují hlavně řidiče a kohokoli dalšího, kdo jezdí autem. Rádi si totiž dovnitř berou některé věci, které jsou rizikové.

A to i v případě, že venku není zase takové horko. Na co tedy dát v letních teplotách stran vozu pozor? V sobotu 27. května byli hasiči z Nottinghamshire vyžádáni k požáru auto. Nebylo pravé poledne, kvůli silnému slunci však auto přece jen zachvátily plameny. Jak je to možné? Jak se totiž ukázalo, britský pár nechal na palubní desce vozidla velmi běžný předmět v podobě slunečních brýlí. Venku bylo jen 24 stupňů, slunce ale pořád pálilo.

Předměty s rizikem vznícení

Právě sluneční brýle tak zafungovaly jako lupa, od čehož začala hořet palubní deska. Nejde však jen o koncentraci plamenů, ale také věci s reflexním povrchem. Ty za slunečného dne nikdy nenechávejte ve voze. Respektive klidně můžete, jen dohlédněte na to, aby byl reflexní prvek chráněn před světlem. Právě před létem a dovolenými nabývá toto varování na důležitosti. Předpovědi totiž avizují, že si v Polsku užijí docela tropických teplot.

Už během června se může rtuť teploměrů vyšplhat i nad 35 stupňů Celsia a dosáhnout tak tropických hodnot. Prognostik IMGW uvedl v rozhovoru pro Fakt, že „léto bude stále horké, jen s mírně utlumeným červencem.“ V červnu přijdou dny, kdy se budeme blížit 40 °C. „V celé republice bude průměrná měsíční teplota s největší pravděpodobností nad dlouhodobým standardem z let 1991-2020. To samé platí pro atmosférické srážky po celém Polsku.“

Ještě jeden letní řidičský nešvar

„Ty by se měly pohybovat v rozmezí dlouhodobého standardu.“ Právě takové informace psal o červnu IMWM-NTI, aspoň podle experimentální dlouhodobé předpovědi na teplotu a srážky. Během letních měsíců se ještě vyskytuje jeden nešvar. Někteří řidiči se totiž rozhodnou ušetřit tím, že budou stále používat zimní pneumatiky. Jde však i značné riziko. Na zimních pneumatikách v létě se jim totiž bude jezdit hůř, než na letních gumách v zimě.

Konstrukce těchto pneumatik je totiž předurčuje k pohybu ve sněhu nebo na blátě. V jakýchkoli jiných podmínkách budou tedy zákonitě fungovat hůře. Při vyšších teplotách se totiž výrazně zvyšuje rozdíl brzdné dráhy. Zimní pneumatika vás tak neudrží dobře v zatáčkách. Obecně jde o všechny limitní situace, kdy se s nimi dostanete na hranu přilnavosti. Tedy prudké brzdění, vyhýbání se, případně prudká akcelerace.

Zdroj: Fakt

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]