Chlapci dovedou být pro rodiče záhadou, hlavně pokud vyrůstají v domácnosti s převahou žen či dívek. Ještě horší je pak malé vystavení mužskému světu.
V první řadě u nich platí, že se důležité lekce učí mnohem více skrze zkušenost, než tak, že jim to někdo řekne. Což může být právě pro rodiče poměrně výzva, hlavně při nechutí k riskování. Největší problém asi bude udržet je reálně v bezpečí, aby se některým nebezpečím opravdu vyhnuli. Ve stejné době je musíte totiž podporovat, zatímco oni se učí mnoho věcí tou těžší cestou. Tedy skrze bolest, pády a zranění.
Trochu jiná architektura mozku
Kluky nejspíš navrhoval někdo jiný, než kdo má na svědomí architekturu dívek. V prvních 5 letech života má mozek dívek plno práce s vývojem motorických dovedností, řeči a sociálního chování. Ty jsou velmi ceněné hlavně rodiči a učiteli. Chlapcům mezitím narůstají hrubší motorické dovednosti, prostorové a vizuální vnímání. To se hodí na lov. Školu tedy často začínají s určitou nevýhodou v učení. Kde se nám tu jeden chlapec skrývá mezi dívkami?
Rozdíly jsou také ve způsobu dospívání. Liší se o 12 – 24 měsíců a tento rozdíl je celkem stabilní až do dospělosti. Rodiče s tím musí určitým způsobem počítat při rozvažování, v jakém věku mají děti začít školu. Odlišnost je patrná také při dalších stupních vzdělávání nebo vybírání práce. Dívky mívají větší šanci na úspěch a chlapci mohou být po opuštění školy lehce ztracení. Samozřejmě to nelze paušalizovat a existují výjimky.
Vizuální učení a role ticha
Kluci potřebují obvykle aspoň nějaký základní důvod, proč se něco učit. Máte-li u nich tedy potíže právě s tímhle, zkuste to nějakým způsobem provázat s jejich koníčky. Mohou se naučit na hudební nástroj, když dostanou do kapely. Nebo to, že dostatek praxe jim pomůže s dosažením prakticky jakéhokoli cíle. Pokud nad rébusem stále kroutíte hlavou, podívejte se ještě pozorně na levý kraj spodní řady hlavíček.
Chlapci nemají stejnou vnitřní tendenci k sebereflexi, s jakou se dívky už rodí. Nechápejte to špatně, muži všech věkových kategorií jsou schopni hodnotit vlastní chování, hodnoty nebo život. Hlavně v pozdějším věku. Potřebují akorát prostředí, které je pro ně opravdu to pravé. Především se jedná o dostatek ticha a klidného prostoru k přemýšlení. Tedy nechávají myšlenky se toulat a dochází právě k tomuto rozjímání. Nedělejte z nich hlupáky.
Napište komentář