Kterým autem pohnete, aby se křižovatka uvolnila a všichni projeli? Na této otázce selhalo 96 % studentů autoškoly

doprava test

Po internetu koluje bezpočet optických klamů či logických rébusů. Tento případ není klamem, ale problémem mnohdy denní potřeba. Mnoha lidem se nedaří správné řešení.

Původně se objevil na stránce BrightSide a vypadá to zdánlivě jednoduše. Jak už to tak ale bývá, v rébusu se toho skrývá trochu víc. Celkem sedmero aut se tu zaseklo a blokuje se prakticky navzájem. Pravdou však je, že kritické křižovatky najdete prakticky všude. Nejen v Praze, ale i celé ČR je nejrizikovější křižovatkou Náměstí I.P. Pavlova. Během posledních dvou let došlo právě tady k neuvěřitelnému počtu 103 dopravních nehod.

Tuzemské rizikové křižovatky

V Ústí nad Labem je vyhlášenou zónou křižovatka ulic Přístavní a Předmostí. Královehradeckému kraji zase kraluje střet ulic Pilnáčkova a Akademika Bedrny. Pravidelným důvodem je tu jízda na červenou. V Karlových Varech na křižovatce ulic Závod míru, Nádražní, Vančurova a Rolavská se zase až příliš mnoho řidičů vůbec nevěnuje řízení svého auta. Teď se ovšem pozorně podívejte na těch 7 aut v sobě a zkuste jim poradit.

Pravda, v tomto případě se – aspoň podle kresby – zatím nikomu nic nestalo. Co ale vězí za těmi horšími situacemi, kdy dojde na škodu na zdraví nebo majetku? Dle statistik PČR došlo za rok 2019 k více než 52 tisícům dopravních nehod. Ačkoli je to starší údaj, příčiny zůstávají bohužel roku od roku prakticky totožné. Nejčastěji je to právě nevěnování se řízení. To plyne obvykle z použití telefonu, otočení se na cestující nebo jen „klábosení“.

doprava zásek

Řešení rébusu a problém otáčení

Českou specialitou je pak nedodržení bezpečné vzdálenosti. Řidiče dovede naštvat pomalejší auto před nimi, takže se na ně tzv. nalepí. Jakmile ale pomalejší vůz jen trochu přibrzdí, nemá ten za ním šanci zareagovat ani při plné pozornosti. Jak ale vyřešit tuto situaci? Klíčem ke všemu je auto číslo 3, které musí kousek zacouvat. Jen co se trochu posune, mohou se ostatní vozy bez potíží posunout dále a křižovatka tak bude kompletně uvolněna.

Při absenci vozu číslo 3 bude pokračovat 2 a 1, pak 4 a 5 a nakonec čísla 6 a 7. Při couvání nebo otáčení ale pozor, jde totiž o třetí nejčastější příčinu dopravních nehod. Hlavně zakázané otáčení na křižovatce kombinované s nedáním přednosti. Kdykoli couváte, vždy pozorně sledujete zpětné zrcátko. Jinak snadno přehlédnete náhodného chodce nebo cyklistu a na problém je opět zaděláno. Stejně jako v případě přibližujícího se dalšího vozidla.

Zdroj: ABCNews

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*