Poloha při spánku ovlivňuje zdraví i krásu. Najděte tu nejlepší

Poloha při spánku by nám měla být hlavně příjemná. Mnoho lidí však netuší, že konkrétní pozice může ovlivnit i naše zdraví. Jsou polohy, ve kterých je spánek ideální, stejně jako jsou i ty, kterém je lepší se vyhnout. Pojďme si je zmapovat všechny.

Spánek na zádech

Rozhodně jde o tu nejlepší polohu. Ležíte na zádech, nohy jsou nataženy a ruce jsou podél těla. Ideální poloha pro odpočinek páteře, paží a krku. Dokáže pomoci k lepšímu držení těla, sníží bolesti hlavy, ale i pomáhá při nespavosti. Také pomáhá eliminovat vrásky, nebo žaludeční obtíže. Negativně může tato poloha působit hlavně na těhotné ženy, nebo na jedince kteří mají problémy s chrápáním. Objevit se mohou i bolesti dolní části zad.

Poloha hvězdy

Jak tato poloha vypadá? Ležíte na zádech, nohy máte nataženy od sebe a podobnou polohu mají i vaše ruce. Tato poloha při spánku může pozitivně ovlivnit nespavost, snižuje bolesti hlavy a zajišťuje dobrý odpočinek hlavně pro vaši krční páteř. Když se podíváme na možná negativa, tak sem určitě patří riziko bolesti spodní části zad, nebo problém s bolestí loktů – podle polohy rukou.

Poloha na boku

Je vaše poloha při spánku taková, že ležíte na pravém nebo levém boku? Pokud ano, má to pozitivní vliv na chrápání, které je snižováno. Při této poloze také eliminujete bolesti zad, stejně jako bolesti krku. Jde také o ideální polohu pro páteř, která si udrží své přirozené prohnutí. Prospěšná je tato poloha i pro těhotné ženy. Negativem mohou být bolesti vašich kyčlí, ale i to, že poloha negativně ovlivňuje vaši krásu a může napomáhat obličejovým vráskám.

Poloha na boku s rukama pod hlavou

Podobná poloha jako předchozí, jenom s tím rozdílem že ruce máte pod hlavou. Pokud takto spíte, tak zabráníte bolestem zad i bolestem krční páteře. Také se jedná o dobrou polohu v případě, že chcete omezit chrápání. Má i pozitivní vliv na pálení žáhy, které pomáhá snižovat. Mluví se také o pozitivech, jako je snížení rizika Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby. Drobná negativa ale existují. Mohou to být bolesti ramen, popřípadě bolesti paží. Také může být nepříjemně tlačeno na některé vaše vnitřní orgány.

Poloha plodu

Poloha při spánku charakteristický tím, že zaujmete pozici podobnou plodu v těle matky. Když tak spíte, tak výrazně snížíte chrápání, stejně jako eliminujete pálení žáhy. Jelikož není zatíženo vaše břicho, je tato poloha doporučována hlavně těhotným ženám. Pozor však na vyšší zatížení krční páteře, nebo na to, že se mohou objevit zbytečné vrásky. Ty jsou určitě negativním důsledkem této polohy.

Poloha na břiše

Pokud tak spíte, je třeba říci, že převládají spíše negativa. Kladem je jenom to, že můžete eliminovat chrápání. Jinak má tato poloha při spánku vliv na to, že vás může bolet celá páteř, jak ve své dolní, tak i ve své krční části. Také jsou výrazně zatěžovány vaše vnitřní orgány, na které po celou dobu noci tlačíte. Jde tak o polohu, která vašemu zdraví spíše vadí a pokud to není nezbytně nutné, doporučujeme zvolit jinou a podstatně pohodlnější a pro vás také příjemnější polohu.