Víte, že podle vašich prstů poznáte, jaká porce jídla je pro vás ideální? Tajemství výživových poradců

Podívejte se na vaše prsty a celkově ruce a poznejte, jaká porce jídla je pro vás ta ideální. Někdy je to potřeba vědět.

Každý člověk by měl vědět, jak velké porce jídla by měl jíst. Ono totiž není úplně dobré jíst jídla úplně do zasycení, je třeba vědět, jak velké porce si chystat. A věděli jste o tom, že tuto informaci se můžete dozvědět tak, že se podíváte na svoje ruce? Ano, tak jednoduché to je a může vám to docela dost pomoci. Tak na nic nečekejte a prozkoumejte svoje ruce.

Podívejte se na prsty

Lidské tělo dokáže člověka informovat o těch nejrůznějších věcech. A dokonce i o tom, jak má vypadat váš jídelníček. Pokud jsou prsty vaší pravé ruky roztažené, znamená to, že byste měli mít sytou snídani, tak nějak normální svačinu a poté opět velký oběd. No a nakonec velmi skromnou večeři. No a tento princip vlastně doporučuje většina odborníků na výživu.

Podíl sacharidů a bílkovin

Mezi rychlé sacharidy patří například těstoviny, rýže, pečené brambory a nebo dokonce i ovesné kaše. No a porci, kterou potřebujete, si můžete jednoduše ověřit tak, že se podíváte na velikost vaší pěsti. Podívejte se na vaši dlaň a podle toho můžete také zjistit, kolik bílkovin potřebujete. Mezi ty nejznámější patří tofu, ryba a nebo kousek steaku.

Sýr a máslo

Pokud si chcete udělat nějaké opravdu sýrové jídlo, rozhodně se na tento tip nekoukejte. Ale pokud si chcete dát sýr jen tak na mlsku, měli byste si odměřit takové množství, jaká je velikost vašich dvou prstů. A až si budete mazat máslo na chleba, řiďte se podle velikosti prvního článku vašeho ukazováčku.

Ovoce a cukr

Pro ovoce a některé druhy zeleniny patří jedno nepsané pravidlo. Měli byste jich sníst tolik, kolik se vám vejde do dvou dlaní. A podle prvního článku palce poznáte, kolik cukru byste si měli dát do kávy, kolik džemu na chléb a nebo kolik čokolády sníst najednou. To je docela chytré, nemyslíte?