Zapékací miska s bramborami, cibulí, sýrem a kuřecími stehny: Jednoduché a chutné jídlo, ihned hotové

Jestliže si také občas řeknete, co zase vařit pro vaše blízké, pak vám určitě přijde vhod jednoduchý recept na masový a zeleninový pokrm, jehož příprava vás v kuchyni příliš nezdrží.

Kuřecí maso je při kuchyňské přípravě oblíbené díky svým výživovým hodnotám a chuti. Patří mezi potraviny s nízkým obsahem tuku, proto se hodí pro toho, kdo hubne nebo musí jíst dietní jídla kvůli svému zdravotnímu stavu. Pro přípravu následujícího receptu se používají horní stehna, jejichž maso je šťavnaté. Je vhodné odstranit kůži, aby se omezila tučnost pokrmu.

Co budete potřebovat na přípravu kuřecích stehen

  • 6 kousků horních stehen
  • 4 středně velké brambory
  • 1 cibule
  • 150 g tvrdého sýra (Eidam, Gouda, Ementál)
  • 50 g majonézy
  • sůl, pepř, případně další koření pro ochucení pokrmu

Postup přípravy

  • Nejprve si připravíme kuřecí maso, které opláchneme studenou vodu, je možné ho také vykostit a zbavit kůže.
  • Maso osolíme a opepříme a vložíme ho do zapékací mísy.
  • Brambory oloupeme a nakrájíme na tenké hranolky. Dáme je zvlášť do misky.
  • Mrkev ostrouháme a jemně nastrouháme. Přidáme ji k bramborám v misce. Cibuli nakrájíme nadrobno a dáme do misky ke zbývající zelenině.

  • Doplníme solí, případně dalším kořením podle svých zvyklostí. Vše dobře promícháme.
  • Takto připravenou zeleninou posypeme kuřecí porce v zapékací misce.
  • Povrch urovnáme a na něho dáme majonézu.
  • Zapékací misku dáme do předem vyhřáté trouby na teplotu 180 °C. Pečeme asi 40 až 45 minut, až bude maso dobře propečené.

S čím podávat zapečená kuřecí stehna

Protože tento pokrm je připravován podle stylu „vše z jednoho hrnce“, oběd nebo večeři máme takto snadno hotovou. Další přílohu již chystat není třeba, brambory jsou již v receptu obsažené. Maximálně můžeme udělat zeleninový salát a doplnit jím upečené kuřecí maso. Jako vhodná zelenina se nabízí zelí, rajčata, okurky, cuketu – vybírat je možné sezónní zeleninu. Tento pokrm lze připravovat i v zimě a doplnit kysaným zelím, které je zdrojem vitamínu C a vlákniny.