Zelenina, díky které se vám zlepší zrak, odstraníte tuk z jater a celkově pročistíte své tělo

Fotografie: Depositphotos

Zdravotní problémy nejsou automaticky spojeny se stářím, ale mohou se objevit dříve než jiné. Zkusme co nejdéle chránit optimální funkci některých orgánů, jako jsou oči, játra nebo tlusté střevo.

Proces stárnutí organismu zhoršuje funkci buněk, a tím i našich orgánů. Zhoršení stavu jednoho orgánu ovlivňuje orgán jiný. Jeden zdravotní problém tak může způsobit vznik dalšího. Tomuto přirozenému procesu stárnutí se nemůžeme vyhnout, avšak můžeme alespoň zmírnit jeho účinky tím, že budeme pečovat o své zdraví a jíst stravu bohatou na živiny nezbytné pro správné fungování našeho těla. Vše závisí na tom, co jíme, říká lékařka Kathy W. Warwick.

Oči, játra, tlusté střevo

Naše zraková ostrost se s věkem snižuje, to je nepopiratelné. Suchost očí, onemocnění sítnice (odchlípení sítnice), diabetická retinopatie, věkem podmíněná makulární degenerace (VPMD), šedý zákal nebo enoftalmus (vtažení oční koule do očnice) jsou spojeny s naším stárnoucím tělem.

Funkce jater se s věkem zhoršuje. S věkem se játra stávají citlivá na mnoho mikroskopických a strukturálních změn. Snižuje se schopnost metabolizovat látky a jejich barva tmavne. Játra produkují méně žluči a jsou méně odolná vůči stresu. Riziko vzniku ztučnění jater je s věkem více než pravděpodobné. Nepravidelná stolice, hemoroidy, průjmy a polypy patří mezi nejčastější gastrointestinální problémy spojené s onemocněním tlustého střeva souvisejícím s věkem.

Jak zlepšit funkci těchto orgánů

Je dobře známo, že zdravé tělo je výsledkem zdravé stravy a pravidelné fyzické aktivity. Mnoho lidí v pokročilém věku experimentuje s kombinací několika zdravých potravin ve svém jídelníčku. Výsledek je neuvěřitelný, protože tato kombinace potravin jim umožnila odstranit tuk z jater, zlepšit zrak a vyčistit tlusté střevo a vrátit se k normálnímu vyprazdňování. Klíčovou složkou je jednoduše červená řepa.

Fotografie: Freepik

Červená řepa, potravina s mnoha přednostmi

Červená řepa je jednou z mála rostlin, které obsahují betalainy, skupinu pigmentů, jež přispívají k její výrazné barvě, zejména pokud jde o červenou řepu. Bylo prokázáno, že tyto sloučeniny jsou silnými antioxidanty, které pomáhají předcházet poškození volnými radikály, cukrovce a dalším chronickým onemocněním. Má také protizánětlivé, protinádorové a ochranné účinky na játra. Má neuvěřitelně vysoký obsah vlákniny a živin, které pomáhají čistit játra a tlusté střevo.

Červená řepa také pomáhá zklidnit nervy a bojovat proti účinkům stresu. Červená řepa je nezbytná pro zdraví očí – její listy, které lze přidávat do salátů, obsahují lutein a zeaxantin, dva silné karotenoidy, které chrání oči před věkem podmíněnou makulární degenerací a retinitis pigmentosa. Pravidelná konzumace této zeleniny, která je zdrojem celé řady vitamínů, jako jsou vitamíny A, C, E, K, B1, B2, B5, B6, B9, měď, železo a mangan, zlepšuje kardiovaskulární systém, stimuluje krevní oběh a zvyšuje hladinu energie.

Salát z červené řepy

Jedním z nejlepších způsobů, jak si užít blahodárné účinky červené řepy, je kombinovat ji s dalšími ingrediencemi. Výsledkem může být lahodný salát pro zdravou a vyváženou stravu. Pro přípravu salátu z červené řepy si připravte následující ingredience:

  • 2 cibule,
  • 2 nebo 3 červené řepy,
  • ocet,
  • sůl podle chuti,
  • 1 lžíci extra panenského olivového oleje.

Postup přípravy receptu

Po oloupání řepy ji uvařte ve vodě s trochou soli. Pak ji nakrájejte na malé kostičky. Nakrájejte cibuli na malé kousky a přidejte ji k nakrájené červené řepě. Přilijte olivový olej a ocet a podle chuti osolte. Tento lahodný salát můžete nechat hodinu odležet, než si na něm pochutnáte. Pravidelná konzumace tohoto salátu z červené řepy zlepší váš zrak a umožní detoxikaci jater a tlustého střeva.

Fotografie: Freepik

Je však třeba poznamenat, že několik hodin po konzumaci červené řepy dochází ke změně barvy moči nebo stolice. To je zcela normální a není to nebezpečné pro vaše zdraví, protože barviva obsažená v červené řepě se vstřebávají ve střevech, místo toho aby se rozkládala. Upozorňujeme, že jelikož listy červené řepy obsahují velké množství vitamínu K, měli by lidé užívající antikoagulancia omezit jeho příjem.

Zdroj: MedicalNewsToday