Žena z Česka obdržela potraviny od donáškové služby, načež začala panikařit. Tohle mezi nimi našla

Banány
Fotografie: Pexels

Banány patří mezi nejoblíbenější ovoce na světě. Jsou chutné, výživné a snadno dostupné. Ale občas se objeví zprávy, které ve spotřebitelích vzbuzují obavy.

Představte si, že si objednáte běžný nákup přes online službu a místo zdravého ovoce obdržíte pořádnou dávku adrenalinu. Přesně to se stalo zákaznici Rohlík.cz, která si minulý týden nechala doručit domů banány. Spolu s ovocem se jí však do domácnosti dostali i pavouci. A to ne ledajací – žena měla podezření, že mohlo jít o jedovatý druh. Celý incident vyústil až v zásah deratizátora a vleklé jednání s obchodem o kompenzaci.

Nečekané překvapení pod banánem

Vše začalo relativně nevinně. Po pár dnech od doručení nákupu si chtěla dopřát banán a při jeho nadzvednutí objevila většího pavouka, který se okamžitě rozběhl. „Rychle jsem ho zabila. Byl to šok, nevěděla jsem, co jiného dělat,“ popsala žena pro TV Nova.

Šokující moment ale nebyl jediný. O pár dní později na ni v koupelně vyskočil pavouk z ručníku. „Byl úplně stejný jako ten první. Rychle jsem ho přikryla ručníkem a zabila. Až pak mi došlo, že jsem měla volat odchytovou službu,“ uvedla dále.

Kaufland měsíce prodával zdravotně nebezpečný výrobek v konzervě. V žádném případě ho nekonzumujte

Žádost o deratizaci

Po prvním incidentu kontaktovala zákaznickou linku Rohlíku, odkud jí přišlo lakonické vyjádření lítosti a jako kompenzaci dostala 30 korun v kreditech. Když ale později nahlásila podezření na výskyt jedovatého pavouka, zůstalo její hlášení bez reakce.

Po nálezu druhého pavouka požádala společnost o deratizaci. Obchod jí podle její výpovědi přislíbil úhradu nákladů formou kreditů, s čímž nesouhlasila a žádala přímou platbu. „Domluvili jsme se, že mi proplatí fakturu. Deratizátor přijel, vystříkal byt, já poslala protokol a fakturu. Druhý den mi ale volali, že mi to nakonec neproplatí,“ sdělila.

Fotografie: Pixabay

Rohlík: Výjimečný případ, ale náklady uhradíme

Redakce TN oslovila i společnost Rohlík. Její mluvčí Anna-Marie Lichtenbergová uvedla, že případ považují za výjimečný. Podle ní je výskyt pavouků při přepravě ovoce nepravděpodobný kvůli nevhodným podmínkám během transportu a pravidelným kontrolám. Přesto však společnost přislíbila, že náklady na deratizaci zákaznici zpětně uhradí. „Na základě předložené faktury náklady proplatíme,“ ujistila mluvčí.

Podobné případy nejsou v Evropě úplnou novinkou. Tropičtí pavouci se mohou dostat do ovoce již v místě sběru a následně přežít cestu do obchodů, i když je to podle odborníků vzácné. I u nás se jednou za čas tyto případy objevují, někteří pavouci mohou být i jedovatí, jak připomíná web Bezpečnost potravin.Pokud si zákazníci všimnou podezřelého hmyzu v potravinách, je vhodné zboží bezpečně uzavřít a kontaktovat prodejce nebo hygienickou stanici. Na SvětěKreativity jsme psali také o závadném tuňákovi, který se prodával v Kauflandu.

Zdroj: TN, Bezpečnost potravin

Veškerý volný čas trávila s prsty na klávesnici. Psaní článků se časem stalo jejím největším koníčkem. Neustále ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*