Servírka málem padla do mdlob, když zjistila, že jí zákazník nechal jako spropitné přes půl milionu korun. Neuvěřitelné štěstí se však obrátilo ve zklamání.
Příběh této servírky nedávno obletěl internet. Všechna média informovala o štědrém zákazníkovi, který se nechal inspirovat internetovou výzvou a dal mladé servírce obrovské spropitné. Žena nevěřila svým očím a neskrývala nadšení. Manažer restaurace potvrdil, že jí tyto peníze v životě opravdu pomohou. Po několika měsících však nastal v příběhu zvrat.
Obchodníka s kryptoměnami inspirovala výzva na internetu
Mariana Lambert pracuje jako servírka ve městě Scranton v americké Pensylvánii. Před několika měsíci přišla na svou směnu jako obvykle. Ještě netušila, že ten den se jí změní život. Do restaurace totiž zavítal Eric Smith, který měl v plánu někoho udělat opravdu šťastným. Nechal se inspirovat výzvou na internetu, aby lidé dávali servírkám velké spropitné.
Výzva kolovala pod názvem „spropitné pro Ježíše“ a brzy se na sociálních sítích začaly objevovat fotografie účtenek s opravdu vysokými částkami za spropitné. Eric, obchodník s kryptoměnami, nebyl vůbec žádný troškař a Marianě věnoval spropitné přibližně 660 000 Kč. Jeho účtenka za oběd a kávu přitom ukazovala částku necelých 300 Kč.
Restaurace přeposlala spropitné na servírčin účet
V první chvíli tomu Mariana nemohla uvěřit, manažer restaurace však potvrdil, že částka byla skutečně připsána na účet restaurace. „Opravdu to pro mě znamenalo hodně, protože každý si něčím prochází,“ komentovala Mariana štědrý dar. „Je dobré vědět, že dobří lidé stále existují. Hodně jí to pomohlo,“ řekl Zachary Jacobson, manažer restaurace.
Velkorysé spropitné tak restaurace převedla na Marianin účet a nechali si z něj jen 10 %, na které měli jako restaurace nárok. Tady měl příběh šťastně skončit. Ale nestalo se tak. Před několika týdny se totiž Eric obrátil na poskytovatele jeho kreditní karty a velkou transakci zpochybnil. Když se to dozvědělo vedení restaurace, snažili se s ním komunikovat a dohodnout. Eric Smith se však s nimi odmítnul dohodnout a napsal, ať ho klidně žalují.
Budou ho žalovat, jejich podnik je v ohrožení
To byl pro všechny obrovský šok. Tentokrát však v tom negativním smyslu slova. Jeho peníze již měla Mariana dávno na svém účtu a restaurace takovou částku na vyplacení také nemá. Udělají tedy to, co navrhl sám Smith, budou ho žalovat u smírčího soudu. Proč zákazník změnil o tři měsíce později svůj názor a požaduje peníze zpět, není zřejmé. Majitel restaurace však kvůli tomu nyní prožívá opravdu horké chvilky.
Po dlouhé době covidu, kdy sotva přežili, se konečně postavili na nohy. Pokud by Smith soudní spor vyhrál a oni by mu museli peníze vyplatit, mohlo by to pro ně znamenat i ohrožení celého podniku. Manažer Jacobson však doufá, že spor vyhrají a peníze, které stejně nemají, nebudou muset vracet. Mariana se k tomuto nečekanému zvratu do médií nevyjádřila. Je však jasné, že ji celá tato záležitost musela také velmi zasáhnout. Soud se teprve chystá a jak celý případ se štědrým dárcem skončí, zatím není jasné.
Zdroj: Tag24
Napište komentář