
Stála u pultu, chtěla být milá, přidat pár dolarů jako poděkování. Jenže její gesto dobré vůle se v jediném okamžiku změnilo v noční můru, která ji pronásledovala celý rok.
Ten den zašla Linda Mathiesen do malého obchodu v San Bruno. Trápila ji bolest ramene a chtěla si koupit konopnou mast. Za nákup jí celkově naúčtovali 129 dolarů (asi 2 700 korun). K této ceně se ale rozhodla přidat malou odměnu ve výši pěti dolarů. Stoupla si tedy na špičky a zmáčkla, co považovala za „pět, čárka, nula, nula“. Pokladna ale neměla desetinnou čárku. A ona navíc zadala nuly tři.
Živoucí důkaz rčení: pro dobrotu na žebrotu
Podle reportáže Kplctv si chyby ihned všimla. Žádala obsluhu, aby tento omyl napravila. Jenže prodavač prý nevěděl jak. Její účtenka byla rázem vyšší o pět tisíc dolarů. A obchod ji odmítl zrušit, prý peníze vůbec nedostal. Její účet říkal něco jiného. Linda věděla, že si takovou chybu nemůže dovolit. Je samoživitelka se dvěma dětmi, její příjmy jsou omezené a úspory téměř nulové.
Na účtu tolik peněz ani neměla. Okamžitě kontaktovala svou banku. A to ne jednou, ani pětkrát. Volala tam dvaadvacetkrát. A pokaždé marně. Čas plynul. Linda posílala dokumenty, vysvětlovala, dokládala. Ale osudové spropitné zůstávalo v systému. A pak, o osm měsíců později, přišla další rána – banka jí oznámila, že už je pozdě na reklamaci. Prý měla vše nahlásit do 60 dní.
Pár v restauraci zažil nepříjemné překvapení. Při placení jim naúčtovali bizarní poplatek
Panika, slzy a marné volání o pomoc
Mezitím ale došlo k další věci, její dluh postupně narůstal. Z pěti tisíc bylo pět a půl. Linda přestala kupovat zbytečnosti, šetřila na každém kroku. Syn právě dokončoval vysokou školu. Nemohla mu koupit dárek. Období, které pro ni představovalo noční můru, bylo plné slz. Po zveřejnění příběhu na sociálních sítích se ale věci konečně pohnuly.
#LindaMathiesen, maestra y madre soltera, dejó por error una propina de 5,000 USD debido a una terminal sin puntos decimales. Tras 22 llamadas, Wells Fargo respondió 8 meses después. @UniNoticias pic.twitter.com/1U2NouzxRN
— Julian Saenz (@JulianSaenz05) June 8, 2025
Její banka po dlouhé době mlčení začala reagovat. Ve vyjádření pro deník People banka slíbila, že peníze vrátí. I s úroky. Její příběh byl dlouhý, plný nejistoty, zoufalství a slz. A to vše jen proto, že chtěla udělat dobrý skutek. Její příběh je varováním. Ne snad, že by člověk neměl být štědrý, ale že peněžní transakce vyžadují velkou pozornost. Na SvětěKreativity jsme psali také o lehce nevydařené žádosti o ruku, kterou vyvolená téměř přehlédla.
Zdroj: Síť X Lindy Mathiesen, People, Kplctv
Napište komentář