Čím dál více lidí začíná pracovat z domova. Ať už proto, že nemají jinou možnost nebo proto, že si to sami vybrali. Pravdou však zůstává, že pracovat z domova není pro každého. Přinášíme vám seznam nejčastějších chyb, kterých se při práci z domova lidé dopouštějí i tipy, jak si práci zefektivnit.
K nejčastějším chybám patří to, že lidé na práci z domova hřeší a nechovají se tak, že jde o jejich zaměstnání. Vstávají pozdě, dlouho snídají, pracují v pyžamu nebo domácím oblečení, což posiluje pohodlí. Jaké další chyby zde ještě patří?
-
Neschopnost vymezit pracovní prostor – míchání zaměstnání a domácích prací
-
Nedodržování přestávek a pracovní doby
-
Gauč není kancelář – práce z gauče, postele, od kuchyňského stolu
-
Špatná organizace práce, nerealistické nároky
-
Neschopnost oddělit práci a soukromý život
-
Slabý nebo žádný kontakt s ostatními lidmi – stáhnutí se do ústraní
-
Rušivé elementy – děti, domácí mazlíčci, mobilní telefon, různé rušivé zvuky
-
Někdo pracuje přespříliš a jiný to lajdá – nedisciplinovanost
Tipy na zefektivnění práce z domova
-
Chovejte se stejně, jako byste šli do práce – učešte se, převlékněte se, dodržujte pracovní režim a návyky
-
Vymezte si pracovní prostor, kde budete mít klid
-
Zařiďte si buď jednu místnost jako domácí kancelář nebo vyberte nejklidnější místečko u vás doma
-
Naučte se oddělovat práci a soukromý život
-
Práci si plánujte a připravujte předem, dávejte si reálné úkoly
-
Odstřihněte se od okolního dění
-
Nezapomínejte si pravidelně telefonovat s kolegy, kamarády, rodinou a občas vyrazte mezi lidi
-
Tu a tam běžte pracovat i mimo domov – třeba vyřizovat emaily do kavárny a setkávejte se s jinými lidmi
-
Dělejte si přestávky na jídlo a protažení těla, jako v klasické práci
Výhody práce z domova
-
Jste pánem svého času
-
Neruší a nerozptylují vás kolegové
-
Nemusíte nikam cestovat a ušetříte tak čas