87% Čechů dělá tuto chybu, kvůli které je káva po vypití extrémně škodlivá pro tělo

I když káva patří ke věcem, bez kterých si neumíte představit ráno, je kvůli mnoha věcem opravdu škodlivá. Toto jste rozhodně netušili.

Káva může být opravdovým lékem, když se zrovna cítíte unavení. Pro zachování jejich blahodárných účinků se však musíte vyvarovat určitých návyků souvisejících se skladováním či přípravou kávy. Toto jsou ty nejčastější chyby, kterých se hodně lidí dopouští a ani o tom neví. Kvůli nim se káva stává nebezpečnou.

Kupování mleté kávy

Snad všichni si raději koupí mletou kávu, než aby si koupili celá kávová zrna, protože se nikomu nechce kávu mlít doma. Proto je mnohem jednodušší si ji koupit už namletou. Podle odborníků na potravinářskou chemii mletá káva obsahuje mnoho volných radikálů, které mohou přispívat ke vzniku oxidačního stresu a různých zánětů v těle.

Ranní kávu nepijte příliš brzy

Odborníci doporučují konzumovat ranní kávu nejdříve mezi 10–12 hodinou. Právě tehdy se totiž hladina kortizolu v těle snižuje a začínáte mít pocit, že potřebujete energii navíc. Když si tedy dáte kávu velmi brzo ráno, ničemu tím nepomůžete. Protože vás opravdu nijak nenabudí.

Příliš mnoho kávy

Všude se dočtete, že není dobré to s množstvím kávy přehánět. Maximální množství kávy, kterou byste za den měli vypít, je 225 ml. Překročení tohoto množství může způsobit nežádoucí vedlejší účinky, a to zejména u lidí, kteří trpí cukrovkou a nebo různými depresemi.

Fotografie: Pexels

Příliš mnoho cukru

Jednou z největších výhod kávy je, že díky tomu, že obsahuje antioxidanty, dokáže stabilizovat hladinu cukru v krvi a snižuje riziko cukrovky 2. typu. Ale když si kávu osladíte až moc, uděláte si z ní vlastně dezert, který který s původním nápojem nemá nic společného. Nepřehánějte to s cukrem.

Celý den pijete stejnou kávu

Uvaříte si kávu, poté vypijete pár doušků a tu stejnou kávu popíjíte celý den. Říká vám tato situace něco? Pokud totiž toto děláte, není to vůbec správně. Čím déle je káva v hrníčku, tím je kyselejší, což vede k pálení žáhy a poruchám trávení a také k napadání zubní skloviny. Proto si na kávu vždy udělejte chvíli.