Nejčastější chyby při práci z domova a tipy na její zefektivnění

Fotografie: Freepik

Čím dál více lidí začíná pracovat z domova. Ať už proto, že nemají jinou možnost nebo proto, že si to sami vybrali. Pravdou však zůstává, že pracovat z domova není pro každého. Přinášíme vám seznam nejčastějších chyb, kterých se při práci z domova lidé dopouštějí i tipy, jak si práci zefektivnit.

K nejčastějším chybám patří to, že lidé na práci z domova hřeší a nechovají se tak, že jde o jejich zaměstnání. Vstávají pozdě, dlouho snídají, pracují v pyžamu nebo domácím oblečení, což posiluje pohodlí. Jaké další chyby zde ještě patří?

  • Neschopnost vymezit pracovní prostor – míchání zaměstnání a domácích prací

  • Nedodržování přestávek a pracovní doby

  • Gauč není kancelář – práce z gauče, postele, od kuchyňského stolu

  • Špatná organizace práce, nerealistické nároky

  • Neschopnost oddělit práci a soukromý život

  • Slabý nebo žádný kontakt s ostatními lidmi – stáhnutí se do ústraní

  • Rušivé elementy – děti, domácí mazlíčci, mobilní telefon, různé rušivé zvuky

  • Někdo pracuje přespříliš a jiný to lajdá – nedisciplinovanost

Fotografie: Freepik

 

Tipy na zefektivnění práce z domova

  • Chovejte se stejně, jako byste šli do práce – učešte se, převlékněte se, dodržujte pracovní režim a návyky

  • Vymezte si pracovní prostor, kde budete mít klid

  • Zařiďte si buď jednu místnost jako domácí kancelář nebo vyberte nejklidnější místečko u vás doma

  • Naučte se oddělovat práci a soukromý život

  • Práci si plánujte a připravujte předem, dávejte si reálné úkoly

  • Odstřihněte se od okolního dění

  • Nezapomínejte si pravidelně telefonovat s kolegy, kamarády, rodinou a občas vyrazte mezi lidi

  • Tu a tam běžte pracovat i mimo domov – třeba vyřizovat emaily do kavárny a setkávejte se s jinými lidmi

  • Dělejte si přestávky na jídlo a protažení těla, jako v klasické práci

Výhody práce z domova

  • Jste pánem svého času

  • Neruší a nerozptylují vás kolegové

  • Nemusíte nikam cestovat a ušetříte tak čas