 
Čím dál více lidí začíná pracovat z domova. Ať už proto, že nemají jinou možnost nebo proto, že si to sami vybrali. Pravdou však zůstává, že pracovat z domova není pro každého. Přinášíme vám seznam nejčastějších chyb, kterých se při práci z domova lidé dopouštějí i tipy, jak si práci zefektivnit.
K nejčastějším chybám patří to, že lidé na práci z domova hřeší a nechovají se tak, že jde o jejich zaměstnání. Vstávají pozdě, dlouho snídají, pracují v pyžamu nebo domácím oblečení, což posiluje pohodlí. Jaké další chyby zde ještě patří?
- 
Neschopnost vymezit pracovní prostor – míchání zaměstnání a domácích prací 
- 
Nedodržování přestávek a pracovní doby 
- 
Gauč není kancelář – práce z gauče, postele, od kuchyňského stolu 
- 
Špatná organizace práce, nerealistické nároky 
- 
Neschopnost oddělit práci a soukromý život 
- 
Slabý nebo žádný kontakt s ostatními lidmi – stáhnutí se do ústraní 
- 
Rušivé elementy – děti, domácí mazlíčci, mobilní telefon, různé rušivé zvuky 
- 
Někdo pracuje přespříliš a jiný to lajdá – nedisciplinovanost 

Tipy na zefektivnění práce z domova
- 
Chovejte se stejně, jako byste šli do práce – učešte se, převlékněte se, dodržujte pracovní režim a návyky 
- 
Vymezte si pracovní prostor, kde budete mít klid 
- 
Zařiďte si buď jednu místnost jako domácí kancelář nebo vyberte nejklidnější místečko u vás doma 
- 
Naučte se oddělovat práci a soukromý život 
- 
Práci si plánujte a připravujte předem, dávejte si reálné úkoly 
- 
Odstřihněte se od okolního dění 
- 
Nezapomínejte si pravidelně telefonovat s kolegy, kamarády, rodinou a občas vyrazte mezi lidi 
- 
Tu a tam běžte pracovat i mimo domov – třeba vyřizovat emaily do kavárny a setkávejte se s jinými lidmi 
- 
Dělejte si přestávky na jídlo a protažení těla, jako v klasické práci 
Výhody práce z domova
- 
Jste pánem svého času 
- 
Neruší a nerozptylují vás kolegové 
- 
Nemusíte nikam cestovat a ušetříte tak čas 

 
 
		 
		 
		 
		 
		