Osoby, které nejvíce ohrožují krevní sraženiny v cévách. Zahrávat si s trombózou se nevyplácí

Fotografie: Depositphotos

Toto zánětlivé žilní onemocnění postihuje především spodní polovinu těla, občas je potřeba zákrok lékaře, předtím se jej však můžete pokusit vyléčit sami.

Nejvíce jsou trombózou ohroženi staří lidé, nicméně podobně rizikovou skupinou jsou osoby se sedavým zaměstnáním. Mezi takové pracovníky se řadí i profesionální řidiči, jelikož sezení za volantem je podobně nebezpečné, jako to v kanceláři. Ne všichni přitom vědí, jak zánětům žil předcházet nebo je následně léčit, když už se projeví.

Fotografie: Unsplash

Životní styl nebo organismus mohou stát za záněty

Velmi často je vina připisována častému a dlouhému sezení, ať už se jedná o to, že máte sedavé zaměstnání nebo trávíte dlouhý čas na cestách. Pokud jedete jako pasažér v hromadné dopravě, můžete se čas od času projít či protáhnout, jako řidič si pak dělejte zastávky. V práci by snad také nikomu nemělo vadit, když jednou za hodinu vstanete ze židle a během dvou minut se protáhnete.

Fotografie: Unsplash

Ohroženi však nejsou jen ti, co sedí, ale také pracovníci v těch profesích, během jejichž výkonu musí dlouze stát na místě. Pokud se po delší dobu nehýbete, zvyšuje se neustále tlak vyvíjený na vaše nohy, v důsledku čehož pak roste také riziko vzniku zánětu. Mimo tyto faktory na trombózu působí i hormony, což naznačuje fakt, že jí trpí mnohem více žen.

Předcházejte trombóze a zbavte se zánětu

Jako prevence vám může posloužit několik jednoduchých cviků, které můžete provádět například právě když v práci dlouho stojíte na místě. Jedním takovým je zvedání pat od země, zatímco přenášíte váhu na druhou nohu, čímž si protáhnete lýtka. Rozproudíte v nich krev a snížíte tak tlak vyvíjený po dlouhou dobu na žíly, případně můžete nohu zvednout úplně a kroužit chodidlem.

Fotografie: Unsplash

Mimo cvičení můžete svým žilám ulehčit i jinak, především pak změnou jídelníčku. Do své stravy byste měli zařadit více ovoce a zeleniny, abyste tak dostali do svého těla spoustu vitamínů. Spolu s jídlem nezapomínejte na dostatek tekutin, nicméně stále musíte mít na paměti jistou dávku pohybu, obzvláště pak patříte-li do některé z rizikových skupin.

Zdroj: Healthline