Po snězení tohoto ovoce začne tělo samo hubout. Bez dřiny a odříkání. Má velmi málo kalorií a je doslova přírodním tukožroutem

Podpořte svoji snahu zhubnout konzumací vhodných druhů ovoce. Díky nízkému glykemickému indexu jsou některými odborníky dokonce doporučovány. 

Pro mnohé z vás je léto neodmyslitelně spojené s nejrůznějšími redukčními dietami a snahami zhubnout dříve nabrané kilogramy. Ve snaze dosáhnout předem vytyčeného cíle, se řada lidí uchyluje leckdy k drastickým opatřením. Odhlédnete-li od diet, které svým „obětem“ nařizují pít pouze vodu a postit se, nebo jíst výlučně jednu vybranou potravinu, většina zbylých zahrnuje upravený jídelníček zbavený nezdravých potravin a dostatečný pohyb. I přesto, že si můžete myslet, že ovoce do těchto potravin patří, není tomu tak.

Ovoci se nemusíte při hubnutí vyhýbat

Základní princip, kterým se řídí všechny diety, hovoří o hubnutí ve chvíli, kdy je energetický příjem jedince nižší než jeho energetický výdej. Jelikož 1 kilogram tělesného tuku odpovídá přibližně 7 000 kcal, při průměrně efektivní dietě (denně vydáte o 500 kcal více, než je váš celkový příjem) ho zhubnete asi po dvou týdnech. Abyste začali vydávat více energie, kromě pravidelného pohybu se zaměřte i na svůj jídelníček.

Z něj vynechte veškerá nezdravá jídla a ta, která mají vysoký glykemický index (GI; označuje rychlost vstřebávání sacharidů do krve). I když by se na první pohled mohlo zdát, že se v průběhu hubnutí musíte vzdát sladkého a šťavnatého ovoce, není tomu tak. Některé druhy jsou během diet dokonce doporučovány. Je to proto, že mají nízký glykemický index. Řadí se tak do stejné kategorie, v níž jsou kupříkladu vejce, maso, luštěniny, mléčné výrobky, ořechy a většina zeleniny.

Druhy ovoce, na něž se zaměřte

Abyste podpořili proces hubnutí a nezmařili vaši snahu, neměli byste denně sníst více než 1 až 2 porce doporučovaného ovoce. Vynechat byste ho měli i pozdě odpoledne a navečer – ideální čas je proto ráno nebo dopoledne. Mezi druhy, které jsou během hubnutí vhodné ke konzumaci (mají glykemický index nižší než 40), se řadí: jablka, borůvky, ostružiny, maliny, jahody, angrešt, třešně, červený a černý rybíz, broskve, pomeranče, švestky, višně, papája, citrony, hrušky, grapefruity, meruňky, kdoule nebo meloun.

Fotografie: Freepik

Kromě osvěžení přináší ovoce i řadu zdravotních benefitů. Kupříkladu broskve pomáhají správnému fungování nervového a imunitního systému a rovněž prevenují rozvoj kardiovaskulárních onemocnění. Jahody vám uleví od projevů artritidy a revmatismu. Meloun je zase bohatým zdrojem antioxidantů a vody.

Za pozornost stojí i maliny, které pomáhají posílit přirozenou obranyschopnost organismu a jsou zdrojem významných minerálů i antioxidantů. Bez povšimnutí by neměla zůstat ani papája, která vám uleví od zažívacích obtíží a díky vysokému obsahu betakarotenu snižuje hladinu cukru v krvi a pomáhá udržovat vaši pleť, nehty a vlasy silné a svěží.