Málokdo to ví, ale přidávat mléko do kávy není zrovna nejlepší nápad. Důvody, proč tak nedělat, jsou jasné

Zdroj: Depositphotos

Nic vás nepostaví na nohy tak dobře jako ranní káva. Velká skupina labužníků každý den sáhne po tomto nápoji v různých variantách. Oblíbeným doplňkem kávy je mléko.

Ukazuje se, že káva má ve verzi s mlékem několik nevýhod. Nenápadný a jistě velmi chutný nápoj může negativně ovlivňovat vaše zdraví. Milovníků kávy je spousta. Dělí se na ty, co ji pijí černou, s mlékem, s cukrem nebo s obojím. Pokud patříte mezi ty, kteří si do kávy přilévají mléko, měli byste si přečíst následující řádky. Můžete si ničit své zdraví. Lepší je tedy vědět, co pití kávy s mlékem obnáší.

Fotografie: Pexels

Jak káva s mlékem ovlivňuje vaše zdraví?

Je známé, že jídlo a pití, které konzumuje, přímo ovlivňuje naše tělo. Káva pochopitelně není výjimkou. Samotný nápoj lze obecně považovat za zdravý. To samozřejmě platí pro situaci, kdy ho nepijeme více než čtyřikrát denně. Pokud však pijete kávu s mlékem, úplně zdravá není.

Káva s přídavkem mléka může zpomalit trávicí procesy. Jídlo, které sníte, tak zůstane v žaludku déle. Je to způsobené reakcí bílkovin obsažených v mléce s kyselinami obsaženými v kávě.

Fotografie: Freepik

Káva s mlékem je navíc mnohem kaloričtější než černá káva. Pokud se tedy snažíte zhubnout, volte raději černou kávu. Věděli jste, že káva s mlékem a cukrem může mít více než 100 kcal? Pro srovnání nápoj bez přísad má pouhé 4 kcal. Mléko také negativně ovlivňuje působení kávy. Kofein obsažený v kávě se totiž kvůli mléku tak dobře nevstřebává. Abychom však nebyli jen negativní, nelze zapomínat na to, že káva s mlékem má kromě nevýhod také své výhody.

Jaké jsou výhody kávy s mlékem?

Černá káva může dráždit náš žaludek vzhledem k jeho kyselé reakci. V případě, že bojujete s kyselostí a vředy, pro vás černá káva není vhodná. Pokud máte takovou zkušenost, je dobrým řešením právě přidání mléka.

Černá káva je navíc známá vyluhováním vápníku. Mléko tuto přísadu poskytuje, tudíž nebudete cítit její nedostatek. Podobného efektu můžete pochopitelně dosáhnout také při správném složení vašeho jídelníčku. Vápník doplníte například konzumací jogurtů.

Fotografie: Unsplash

Káva s mlékem má tedy své jasné nevýhody, ale nelze ji upřít ani několik výhod. Určitě tedy stojí za zvážení, zda mléko do kávy přidávat či nikoliv. Pokud se tak rozhodnete, je ideální vypít kávu s mlékem samotnou a nedávat si dezert. Vaše postava tak pravděpodobně nebude ohrožená. Pokud máte špatné stravování, mléku v kávě se raději vyhněte. Naopak pokud vás trápí kyselost a chcete si dopřát kávu, doplňte ji raději mlékem.

Zdroj: Evoke